"Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przygotował usługę służącą potwierdzaniu tożsamości klientów zakładów ubezpieczeń. ID UFG, bo tak brzmi nazwa usługi, oparta jest o Krajowy Węzeł Identyfikacji Cyfrowej i przewidziane przez niego różne metody weryfikacji danych klienta. Pierwszym ubezpieczycielem już korzystającym z ID UFG jest Warta, sprzedająca przy pomocy usługi swoje ubezpieczenia. Rozwiązanie przygotowane przez Fundusz jest szczególnie pomocne w warunkach pandemii, pracy zdalnej i zdalnej komunikacji zakładów ubezpieczeń ze swoimi klientami. Dzięki ID UFG nie trzeba składać wizyt w oddziale ubezpieczyciela czy biurze agenta, a wszelkie formalności związane z zawarciem umowy ubezpieczenia można zrealizować zdalnie, również w obszarze rzetelnej i silnej identyfikacji klienta, co jest kluczowe dla sprzedaży ubezpieczeń na życie" - czytamy w komunikacie.
Ubezpieczyciele mogą wykorzystywać ID UFG na wielu polach, w różnych procesach biznesowych, zarówno w modelu sprzedaży ubezpieczeń direct, jak i kanałach agencyjnych, a główną ideą, którą kierował się Fundusz, projektując swoje najnowsze rozwiązanie, była powszechność usługi i oparcie jej o rynkowy standard, wskazano również.
"Cieszę się, że z sukcesem wdrożyliśmy usługę weryfikacji tożsamości. ID UFG to usługa dedykowana całemu rynkowi - zarówno zakładom, jak i ich klientom. Dzisiaj już standardem, zwłaszcza w czasach pandemii, jest bezpieczny i zdalny kontakt klienta z ubezpieczycielem. ID UFG umożliwia właśnie taki kontakt. Z kolei po stronie ubezpieczyciela ID UFG umożliwia weryfikację tożsamości na potrzeby całej palety procesów biznesowych - nie tylko sprzedaży, ale również likwidacji szkody. Niebagatelną zaletą usługi jest oparcie jej o rejestry referencyjne. Gwarantuje to zarówno klientowi, jak i Funduszowi bardzo wysoką jakość danych" - skomentowała prezes UFG Małgorzata Ślepowrońska, cytowana w komunikacie.
Pierwszym zakładem ubezpieczeń, który korzysta z nowego rozwiązania UFG, jest Warta. To kolejne narzędzie wdrożone w tej firmie, które usprawnia zdalny kontakt klientów z ubezpieczycielem.
"Nasze dane jednoznacznie pokazują, że trwająca pandemia ma wpływ na rosnące zainteresowanie klientów zdalnymi formami kontaktu. Już nawet 70% szkód zgłaszanych przez klientów jest likwidowanych z wykorzystaniem aplikacji Warta Mobile. Widzimy również obecnie, że dużo więcej klientów zdalnie kupuje ubezpieczenia u agentów, korzystając z Internetu i telefonów. To właśnie ten proces usprawniliśmy, wdrażając w Warcie potwierdzanie tożsamości klientów za pomocą nowego rozwiązanie UFG. Obecnie wykorzystywane jest ono przy sprzedaży ubezpieczeń na życie. Dzięki temu zapewniamy klientom proste i intuicyjne narzędzie do weryfikacji ich danych oraz spełniamy wymagania wynikające m.in. z regulacji AML" - powiedział wiceprezes Warty Rafał Stankiewicz, odpowiedzialny m.in za procesy i posprzedażową obsługę klienta.
UFG deklaruje kolejne wdrożenia usługi w zakładach ubezpieczeń w kolejnych miesiącach, podsumowano.
Członkami UFG, zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych UFG i PBUK, są wszyscy ubezpieczyciele oferujący polisy komunikacyjne OC i AC w Polsce.