"Rynek asfaltu w 80% jest zaspakajany przez krajowych producentów, a ok. 20% to import. Szacujemy, że wielkość rocznej konsumpcji w Polsce to ok. 1 mln ton. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku nasz dział asfaltów będzie miał ok. 10% udział w rynku" - powiedział Moroz w trakcie czatu inwestorskiego na platformie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.
Zaznaczył jednocześnie, że pozyskanie zespołu asfaltowego nie wiązało się z wydatkami kapitałowymi po stronie Unimotu.
"Mamy nadzieję, iż od września nasi koledzy rozpoczną aktywną działalność handlową, a II połowa sierpnia służy wznowieniu relacji tak z dostawcami, jak i klientami" - dodał.
19 sierpnia Unimot poinformował o utworzeniu w spółce segmentu asfaltowego, w związku z pozyskaniem zespołu 11 specjalistów zajmujących się importem i dystrybucją produktów asfaltowych od spółki Onico. Produkty asfaltowe będą na polskim rynku oferowane pod marką Avia Bitumen.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.