Na koniec 2019 roku liczba stacji Avia wyniosła łącznie 50 placówek, wliczając obiekty z podpisanymi umowami, do których Unimot już dostarczał paliwa, ale które jeszcze nie działały w barwach Avia.
"Stacji z szyldem Avia było nieco mniej, ale zakładam, że do końca stycznia placówki, z którymi mamy podpisane umowy i do których już dostarczamy paliwa, będą działać w pełnych barwach Avia" - powiedział Sikorski w rozmowie z ISBnews.
"To trochę mniej niż pierwotnie zakładaliśmy, ale skupiliśmy się w minionym roku na zmianach w zespole zarządzającym rozwojem sieci, a także dopracowaniu koncepcji sklepu, w związku z obecną tendencją przenoszenia ciężaru z samych paliw na produkty i usługi pozapaliwowe. Ponadto, koncentrowaliśmy się na najbardziej efektywnych lokalizacjach" - dodał.
Jak zastrzegł prezes, w 2019 roku dwie stacje 'wypadły' także z sieci Avia, ze względu na niespełnianie standardów.
"Najbardziej jednak cieszą mnie perspektywy na 2020 rok. Zakładam, że na koniec roku będziemy mieli minimum 80 stacji, przy czym będą to placówki w dobrych lokalizacjach, sprzedające zadowalające wolumeny" - podkreślił Sikorski.
Według niego przeciętne nakłady inwestycyjne, jakie ponosi Unimot na jedną stację Avia - mimo że są to w zdecydowanej większości placówki franczyzowe - to 150-200 tys. zł.
"W 2020 roku te nakłady mogą nawet nieco wzrosnąć, właśnie ze względu na większy nacisk na kącik kawowy i wyposażenie sklepu" - zaznaczył.
Szef Unimotu zapewnił, że określony w strategii spółki długofalowy cel osiągnięcia 200 stacji Avia na koniec 2023 roku, choć może dziś wydawać się ambitny, jest wciąż w pełni do osiągnięcia.
"Na chwilę obecną nie planujemy go korygować" - podsumował.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.
Piotr Apanowicz