"Z powodu straty netto za rok 2018, zarząd nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy. Natomiast oczekiwana poprawa wyników w 2019 r. powinna umożliwić powrót do wypłat dywidendy" - powiedział wiceprezes ds. finansowych Marek Moroz w trakcie czatu inwestorskiego w serwisie Strefa Inwestorów.
Zaznaczył, że zgodnie z prognozą skorygowana EBITDA ma wynieść 34 mln zł w 2019 r., w porównaniu do 13,5 mln zł w 2018r.
Moroz podkreślił, że spółka zrealizowała zakładane na 2018 rok oszczędności. "Cele na II połowę roku 2018 r., tj. przyniesienie oszczędności dla całego roku 2019 na poziomie min. 10 mln zł zostały wykonane. Zmniejszono zatrudnienie o ok. 80 etatów, ale również ograniczono inne koszty operacyjne. Szacujemy, iż w 2019 r. Grupa Unimot ma mniejsze koszty o ponad 13 mln zł w porównaniu do 2018 r. Działania zmierzające do zwiększenia rentowności grupy są również kontynuowane w 2019 r. Obejmują one dalszą redukcję zatrudnienia, ale również dalszą optymalizację niektórych aspektów naszej działalności" - powiedział.
Jak dodał wiceprezes ds. handlowych Robert Brzozowski, Unimot ma obecnie podpisane umowy franczyzowe z 43 właścicielami stacji plus 4 własne stacje pod marką Avia.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.