"Skonsolidowane dane wstępne wynoszą:
o Przychody ogółem: 981,6 mln zł,
o EBITDA Skorygowana (tj. zysk EBITDA skorygowany o szacunkową wycenę zapasu obowiązkowego oleju napędowego, uzasadnione przesunięcia oraz zdarzenia jednorazowe): 15,4 mln zł.
Porównywalne, dane skonsolidowane za II kwartał 2019 r. wynoszą:
o Przychody ogółem: 1 007,9 mln zł,
o EBITDA: 14,9 mln zł,
o EBITDA Skorygowana: 16,7 mln zł" - czytamy w komunikacie.
Główny wpływ na skonsolidowaną EBITDA skorygowaną w II kw. 2020 r. miały poniższe czynniki:
1. Sprzyjające otoczenie zewnętrzne w biznesie oleju napędowego (wyższe r/r oraz wyższe od założeń wolumeny i marże).
2. Wyższe r/r oraz wyższe od zakładanych wolumeny sprzedaży biopaliw w efekcie większej liczby wygranych przetargów.
3. Wyższe od zakładanych oraz r/r wolumeny i marże ze sprzedaży gazu LPG.
4. Rozpoczęcie przez Unimot działalności w zakresie handlu ropą naftową.
5. Utworzenie rezerwy na przyszłe premie dla członków zarządu o wartości 4,7 mln zł.
6. Jednorazowe koszty zakupu testów w kierunku zakażenia wirusem SARS-CoV-2 w kwocie 1,5 mln zł, podano także.
"Główe korekty do wyniku EBITDA w II kwartale:
1. Pozytywny wpływ wyceny zapasów obowiązkowych - wynikający z różnicy pomiędzy cenami spot (wycena fizycznego towaru) a cenami terminowymi (wycena instrumentów zabezpieczających ten towar) oleju napędowego na ostatni dzień II kwartału 2020 r. Wycena, o której mowa to, wpływ czysto księgowy na wynik, niepieniężny o wartości +17,6 mln zł.
2. Dokonanie odpisu na pożyczce udzielonej spółce Green Electricity w wysokości 4 mln zł" - czytamy dalej.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,45 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2019 r.