"Skonsolidowane dane wstępne wynoszą:
- Przychody ogółem:
o IV kwartał 2019 r.: 1 306,3 mln zł,
o rok 2019: 4 445,4 mln zł.
o IV kw. 2019 r.: 17,8 mln zł,
o rok 2019: 89,9 mln zł.
- EBITDA skorygowana (tj. zysk EBITDA skorygowany o szacunkową wycenę zapasu obowiązkowego, uzasadnione przesunięcia i zdarzenia jednorazowe):
o IV kwartał 2019 r.: 17,6 mln zł,
o rok 2019: 63,7 mln zł" - czytamy w komunikacie.
Główny wpływ na skonsolidowane wyniki finansowe w IV kw. 2019 r. miały poniższe czynniki:
- sprzyjające otoczenie zewnętrzne w biznesie oleju napędowego (zarówno wysokie marże handlowe, jak i wolumeny),
- wyższe od zakładanych wolumeny sprzedaży biopaliw w efekcie większej liczby wygranych przetargów, podano także.
"Skorygowana EBITDA skonsolidowana za 2019 rok na poziomie 63,7 mln zł oznacza przekroczenie o 3,7% aktualnej prognozy, którą spółka przedstawiała 11 grudnia 2019 r." - dodano.
Mając na względzie politykę dywidendową, spółka informuje ponadto, że zgodnie z danymi wstępnymi Unimot odnotował w 2019 r. jednostkowy zysk netto w wysokości 53,8 mln zł.
"Cieszę się, że po raz kolejny możemy zakomunikować inwestorom bardzo dobre wyniki finansowe - rok 2019 był dla nas rekordowy. Jesteśmy z tego szczególnie zadowoleni w kontekście słabego początku poprzedniego roku. Zareagowaliśmy szybko wprowadzając plan restrukturyzacyjny, optymalizację aktywów oraz duże oszczędności. W międzyczasie, skupiając się na najbardziej efektywnych obszarach, prowadziliśmy działania rozwojowe. Połączenie tych czynników oraz sprzyjającego otoczenia rynkowego pozwoliło nam w 2019 r. kilkukrotnie podnieść prognozy i finalnie wypracować jeszcze wyższy wynik" - skomentował prezes Adam Sikorski, cytowany w komunikacie.
Szacunki dokonane zostały według najlepszej wiedzy zarządu na dzień ich sporządzania i mogą ulec zmianie. Ostateczne dane zostaną opublikowane w raporcie za 2019 r. tj. 25 marca 2020 r.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.