W mediach od pewnego czasu można trafić na reklamy ubezpieczyciela Uniqa, który informuje klientów o połączeniu z konkurentem z Axa. Razem będą działać pod wspólnym logo.
Transakcja była zapowiadana dużo wcześniej, ale wymagała m.in. zgód różnych instytucji nadzorczych. W środę oficjalnie zielone światło dała KNF, która stwierdziła "brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu wobec planowanego połączenia".
Zmiana marki na Uniqa i prawne połączenie ma nastąpić do połowy 2021 roku. Już teraz dwaj ubezpieczyciele mają wspólną stronę internetową.
Czytaj więcej: Sky Tower budowany przez Leszka Czarneckiego idzie na sprzedaż. Historia od kryzysu do kryzysu
W uproszczeniu mówi się o dwóch markach, ale formalnie połączenie dotyczy czterech podmiotów: Axa Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji z Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń oraz Axa Życie Towarzystwo Ubezpieczeń z Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie.
Już w lipcu 2020 roku Komisja Europejska zatwierdziła, zgodnie z europejskim rozporządzeniem w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, przejęcie działalności francuskiej spółki Axa w Polsce, Czechach i na Słowacji przez austriacki koncern Uniqa.
Całkowita kwota transakcji wyniosła miliard euro, co stanowiło 12-krotność zysku sprzedawanych firm w 2019 roku.
Jak podaje Uniqa, dzięki akwizycji awansowała do czołówki ubezpieczycieli w Polsce - z łącznym przypisem składki wartym niemal 4 mld zł. Stała się piątą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w kraju. Razem obsługują 5 mln klientów indywidualnych i 50 tys. firm.
Axa w Czechach, Słowacji i Polsce prowadziła działalność w zakresie ubezpieczeń na życie, produktów emerytalnych i inwestycyjnych. Uniqa działa w branży ubezpieczeniowej w Europie Środkowo-Wschodniej.