- Dzięki porozumieniu z kolejnym partnerem biznesowym, jakim jest Eurocash, Poczta Polska daje klientom zamieszkującym szczególnie mniejsze miejscowości, możliwość dogodnego odbioru paczek z zakupami online – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Dzięki współpracy z Eurocash, Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tysięcy. Jednocześnie zapowiada, że do końca czerwca 2021 roku liczba punktów przekroczy 15 tysięcy, a do 2021 roku – 20 tys.
Zobacz też: Masz pieniądze w banku? Odsetek od nich nie zapłacisz, ale twoje rachunki i tak wzrosną
Jak podkreśla Poczta Polska, popularność tej formy dostaw wzrasta w mniejszych miejscowościach. Zgodnie ze strategią na lata 2021-23, celem spółki jest wzrost udziału w rynku kurierskim.
Poczta Polska zapowiada też, że jeszcze w tym roku uruchomi 500 automatów do odbioru i nadawania przesyłek, a w przyszłym roku klienci będą mogli korzystać już z 2 tys. takich urządzeń.
Notowana na warszawskiej giełdzie spółka Eurocash zajmująca się hurtową oraz detaliczną dystrybucją żywności i dóbr szybkozbywalnych. Należą do niej m. in. marki sklepów takie jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Lewiatan, Gama.
Usługi kurierskie dynamicznie się rozwijają, a ich rozwój dodatkowo przyspieszyła pandemia. W ten segment wchodzi również państwowy gigant PKN Orlen, który zaoferuje takie usługi wraz z Ruchem. W ciągu dwóch lat koncern paliwowy chce postawić 2 tys. maszyn paczkowych i rozwinąć usługi kurierskie, wykorzystując ponad 3 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce.
Niekwestionowanym liderem na rynku paczkomatów w Polsce jest InPost, który ma ich ponad 11 tys., a najnowsze plany zakładają stawianie 100 nowych urządzeń tygodniowo.