"Dla dalszego rozwoju transportu intermodalnego istotne jest m.in. zapewnienie odpowiednich czasów przejazdów. Sprawne połączenia mogą wpłynąć na to, że Polska zwiększy swój potencjał jako kraj tranzytowy łączący Wschód z Zachodem. Istotne są również działania mające na celu zwiększenie liczby połączeń w kierunku Północ-Południe. Obecnie jest tu jeszcze wiele do poprawy. Przewozy z portów odbywają się głównie w ruchu krajowym, a na niewielką skalę w przewozach międzynarodowych. Dlatego w najbliższym czasie istotne są intensywne i przemyślane działania w zakresie rozbudowy i modernizacji infrastruktury" - powiedział prezes UTK Ignacy Góra, cytowany w komunikacie.
Łączna masa w przewozach intermodalnych w II kwartale 2019 r. wyniosła blisko 4,7 mln ton, a wykonana praca przewozowa ponad 1,6 mld tonokilometrów. Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym osiągnął poziom 7,8% (wg masy) i 11,4% (wg wykonanej pracy). Porównując do drugiego kwartału 2018 r. udział według masy zwiększył się o 1,4 pkt proc., a według pracy przewozowej o 1,6 pkt proc., podano także.
W II kwartale 2019 r. kolejowe przewozy intermodalne wykonywało 18 licencjonowanych przewoźników. To o dwa przedsiębiorstwa więcej niż przed rokiem.
Największy udział wg masy w tego rodzaju przewozach miały w I połowie br. PKP Cargo (44,1%), Captrain Polska (13%) i PCC Intermodal (11,2%), a według pracy przewozowej - PKP Cargo (47,8%), Captrain Polska (12,7%) oraz DB Cargo Polska (10,9%).