Vercom zamierza pozyskać z emisji nowych akcji ok. 180 mln zł, przy założeniu uplasowania ich po cenie maksymalnej. Cena maksymalna jednej akcji została ustalona na 45 zł.
Kwota ta zostanie całkowicie przeznaczona na akwizycje, które mają wzmocnić pozycję firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. – Mamy globalne ambicje, dlatego zależy nam na międzynarodowym portfelu klientów – powiedział Krzysztof Szyszka, prezes Vercom.
Spółka we wtorek opublikowała swój prospekt emisyjny. Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych odbędą się w dniach 14-20 kwietnia, a 21 kwietnia nastąpi ustalenie i opublikowanie ostatecznej ceny i liczby oferowanych akcji.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service , w skrócie CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów za pomocą wielu kanałów komunikacji: sms, email, push, komunikatory OTT. Obecnie z usług Vercom korzystają takie podmioty jak: Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank czy IKEA.
Vercom jest beneficjentem dynamicznego rozwoju e-commerce, który dodatkowo przyspieszył w trakcie pandemii. Wraz z rozwojem handlu przez Internet rośnie też zapotrzebowanie na rozwiązania logistyczne, płatności i obsługę on-line, a w tych wszystkich sektorach wsparciem jest właśnie CPaaS. Jedna transakcja e-commerce generuje bowiem wiele komunikatów i wiadomości.
Firma może zaliczyć 2020 rok do udanych – jej przychody wzrosły o prawie 50 proc. do 116,6 mln zł. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie. Jej większościowym akcjonariuszem jest notowana na warszawskiej giełdzie spółka R22.