"Gdy patrzę na to, co się dzieje m.in. wokół Voicetela od marca, to widzę, że voiceboty są na fali. I długo na niej pozostaną. Wśród naszych klientów są banki, ubezpieczalnie czy nawet centra medyczne. Ten rynek, według różnych szacunków, śmiało zmierza w Polsce w kierunku 80-100 mln zł rocznie. To już zauważalna skala"- powiedział ISBtech Wójcicki.
"Sam Voicetel, mający pozycję lidera w Polsce w klasie 'rozmawiających' botów, czyli Converastional AI, w I kwartale zanotował skokowe wzrosty. Zmiana na rynku ma charakter tektoniczny i jednocześnie trwały. Pandemia ograniczyła działalność call center i contact center, a zarazem napędziła szalone wzrosty. Sam Voicetel w maju realizował niemal 200 tys. minut rozmów realizowanych przez voiceboty (tzw. wskaźnik MPC - Minutes of ProcessedConversations)" - dodał Wójcicki.
Średnia z I kw. 2020 r. była poniżej 100 tys. minut, a jeszcze rok temu było to poniżej 50 tys. minut miesięcznie.
"To dopiero początek wzrostowej fali. Z wieloma klientami prowadzimy dojrzałą współpracę, wielu nowych testuje obecnie nasze usługi, tu rodzą się kolejne, długofalowe kontrakty. Nasze cele są ambitne, a 'trend is our friend'. Obok nowoczesnej technologii, zebraliśmy też solidny know-how w zakresie kluczowych dla contact center procesów obsługi klienta. Miesięcznie zastępujemy naszymi robotami trzy wydajne, 15-osobowe zespoły call center" - podsumował Wójcicki.
Voicetel Communications to spółka technologiczna działająca na polskim rynku usług wspierających działy telefonicznego kontaktu z klientem firm z różnych branż. Akcje spółki są notowane od maja 2016 r. na rynku NewConnect.
Sebastian Gawłowski