"Volvo dostarczy do Białegostoku 12-metrowe autobusy Volvo 7900 Hybrid. Są one wyposażone silnik elektryczny i silnik diesla o małej pojemności oraz baterie, które ładowane są podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego - autobus nie wymaga
dodatkowej infrastruktury do ładowania. Mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla" - czytamy w komunikacie.
Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają 30-40% mniej paliwa i emitują 40-50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego, poinformowano także.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Białegostoku wiosną przyszłego roku - bezpośrednio z wrocławskiej fabryki, gdzie są projektowane i w całości produkowane seryjnie od 2010 roku. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w
ponad dwudziestu krajach. W Polsce miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą m.in. w Inowrocławiu, Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Koszalinie, Białymstoku, Krośnie, Lesznie, Grudziądzu, Ełku, Kędzierzynie Koźlu, Świerklańcu i Warszawie, podsumowano.
Volvo Polska jest częścią Grupy Volvo. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70. Na początku lat 90. Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.