Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. DSŁ
|
aktualizacja

VRG liczy na normalną działalność od drugiego półrocza. Podsumowuje wyniki

0
Podziel się:

Grupa VRG (dawna Vistula) w związku z pandemią miała wyraźnie gorsze wyniki finansowe. Spółka liczy na powrót do normalnej działalności, ale dopiero od drugiego półrocza. Zapowiada nową strategię, nad którą zarząd prowadzi zaawansowane prace.

VRG liczy na normalną działalność od drugiego półrocza. Podsumowuje wyniki
VRG liczy na normalną działalność od drugiego półrocza. Podsumowuje wyniki (Flickr)

Grupa VRG liczy na powrót do normalnej działalności w II poł. 2021 roku, a ambicją zarządu jest znaczące poprawienie w perspektywie 2021 wyniku finansowego względem roku 2020, zapowiedział prezes Andrzej Jaworski. Poinformował też, że zarząd prowadzi "zaawansowane prace" nad nową strategią grupy.

"Wierzymy w dynamiczne odbicie polskiej gospodarki wraz z ograniczeniem efektu COVID-19. Liczymy, że powrót do normalnej działalności będzie możliwy w drugiej połowie 2021 roku. Będziemy przygotowani, żeby być beneficjentami tego wzrostu. Ambicją zarządu jest znaczące poprawienie w perspektywie 2021 wyniku finansowego względem roku 2020, a następnie powrót grupy kapitałowej na stałą ścieżkę długoterminowego wzrostu, wzorem lat poprzedzających kryzys spowodowany pandemią COVID-19. Narzędziem realizacji tego celu będzie nowa strategia grupy kapitałowej VRG, nad którą zarząd prowadzi zaawansowane prace" - napisał Jaworski w liście do akcjonariuszy, dołączonym do raportu rocznego.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 853,7 mln zł i były o około 20 proc. niższe, niż w historycznie rekordowym dla grupy roku 2019, podkreślił.

"Na spadek przychodów bezpośredni wpływ miały ograniczenia w handlu stacjonarnym. Wynikały one z decyzji administracyjnych, podejmowanych w związku z przebiegiem sytuacji epidemicznej w kraju. Pomimo, że przez niemal jedną czwartą roku grupa mogła prowadzić sprzedaż wyłącznie w kanale online, udało się zrealizować scenariusz bazowy zakładający spadek przychodów na poziomie do 25 proc. rok do roku" - wskazał prezes.

Skonsolidowana strata netto wyniosła 48,2 mln zł, wobec 64 mln zł zysku w roku 2019.

"W zakresie planów otwarć grupa nie przewiduje zmian w posiadanej powierzchni handlowej netto w stosunku do stanu na koniec 2020 roku. Nadal planowane jest zamykanie nierentownych sklepów, w szczególności w segmencie odzieżowym, co spowoduje zmniejszenie jego powierzchni o 2 proc. r/r oraz rozwój w segmencie jubilerskim (zwiększenie powierzchni o 7 proc. r/r). W przypadku marki Wólczanka zostaną otworzone nowe większe salony o powierzchni 150 m2, które pozwolą pokazać poszerzony asortyment tej marki" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Na koniec 2020 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej grupy zmniejszyła się o 2,4 proc. r/r do 53 tys. m2. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 3,9 proc. do 42 tys. m2, natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 3,6 proc. do 11 tys. m2, podano w sprawozdaniu zarządu.

"Zaplanowane na rok bieżący nakłady inwestycyjne w kwocie 18 mln zł w istotnej części przeznaczone zostaną na otwarcia nowych salonów przede wszystkim marki W. Kruk, oraz rozwój infrastruktury i systemów IT" - czytamy dalej.

Grupa podtrzymała plany w zakresie dalszych wzrostów sprzedaży w kanale online, a udział tego kanału w całości sprzedaży może wynieść ponad 20 proc., podano także.

Zarząd VRG nadal podtrzymuje, że kontynuowanie działań związanych ze strategią budowy Domu Marek i przyspieszeniem rozwoju poprzez działania akwizycyjne dotyczące silnych i rozpoznawalnych marek odzieżowych i jubilerskich, możliwe będzie dopiero po ustąpieniu pandemii koronawirusa i ustabilizowaniu się sytuacji rynkowej, podsumowano.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)