Strata operacyjna wyniosła 10,4 mln zł wobec 28,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 174,9 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 270,2 mln zł rok wcześniej.
Zysk brutto ze sprzedaży w II kw. br. wyniósł 82,1 mln zł wobec 144,6 mln zł zysku rok wcześniej, a marża - odpowiednio: 46,9% wobec 53,5%.
"W pozostałych kosztach operacyjnych grupa rozpoznała [w II kw. br.] 13,9 mln zł odpisów aktualizacyjnych dotyczących przede wszystkim zapasów kolekcji z sezonów sprzed WL 2020, głównie w segmencie odzieżowym. Ze względu na utworzenie aktywa z tytułu podatku odroczonego, wpływ odpisów aktualizacyjnych na wynik netto wyniesie ok. 11,2 mln zł" - czytamy w komunikacie.
W I poł. 2020 r. spółka miała 34,3 mln zł skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 21,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 372,3 mln zł w porównaniu z 484,6 mln zł rok wcześniej.
Zysk brutto ze sprzedaży w I poł. br. wyniósł 176 mln zł wobec 249,6 mln zł zysku rok wcześniej, a marża - odpowiednio: 47,3% wobec 51,5%.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2019 r. wyniosły 1 068 mln zł.