Od ponownego otwarcia galerii handlowych minął tydzień. Mniejsze salony CCC w parkach handlowych działają od dwóch tygodni. - W Polsce uruchomiliśmy już wszystkie sklepy, to jest 470. Udało nam się to zrobić już pierwszego dnia, w którym było to możliwe - powiedział dyrektor ds. sprzedaży CCC Jakub Grzelak.
Pierwszy tydzień działalności sklepów CCC w galerii handlowych pokazał trzy zjawiska. Po pierwsze, spadek ruchu o około połowę rok do roku, gdzie największe spadki CCC obserwuje w największych galeriach. Po drugie, zadowalającą jak na ten moment konwersję, co częściowo kompensuje spadek ruchu. Współczynnik konwersji informuje o tym, ile procent osób odwiedzających sklep dokonało zakupów.
Zobacz też: Galerie handlowe. Najemcy zrywają umowy
Po trzecie, paragony z większą liczbą produktów. Oznacza to, że do sklepów przychodzą klienci, którzy naprawdę chcą zrobić zakupy. Według CCC, cały czas jest to jednak zbyt krótki okres, aby mówić o jakiejkolwiek tendencji rynkowej, a na tym etapie sytuacja może zmieniać się z dnia na dzień.
Największa liczba klientów widoczna jest w mniejszych miejscowościach, ale w dużych miastach klienci również stopniowo wracają do zakupów stacjonarnych. CCC zapewnia, że wdrożyło szereg działań zwiększających bezpieczeństwo epidemiologiczne. Z uwagi na panującą sytuację i dla wygody klientów prawo zwrotu produktów zostało wydłużone do 60 dni.
W ubiegłym tygodniu agencja EuroRating zaktualizowała ocenę CCC. Niedawno agencja brała pod uwagę obniżkę ratingu polskiej spółki. Teraz jej sytuację ocenia jako stabilną, a rating pozostał na poziomie "B+". Pozyskanie od inwestorów pół miliarda złotych, porozumienie z wierzycielami i otwarcie sklepów - to kluczowe czynniki, które według agencji wpłynęły na lepsze perspektywy dla CCC.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 roku.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie