"Liderzy rynku, tacy jak m.in sklep CCC, od lat inwestujący spore środki w rozwój kanału elektronicznego, w czasach pandemii swoje działania w kierunku większej cyfryzacji sprzedaży tylko zintensyfikowali. A jednym z ważniejszych obszarów budowania dziś przewagi konkurencyjnej na rynku e-commerce, jest dostępność nowoczesnych, wygodnych ale i bezpiecznych form płatności. Odczuwam satysfakcję, że wiodące podmioty rynku detalicznego w Polsce, wybierają właśnie nasze rozwiązanie, jako w największym stopniu spełniające ich wymagania" - powiedział prezes i założyciel PayPo Radosław Nawrocki, cytowany w komunikacie.
Polacy ruszyli na zakupy w internecie i coraz częściej robili je przy pomocy odroczonych płatności od PayPo. Od początku roku do końca września takich transakcji było ponad 2 mln, przy czym drugi milion zrealizowano w niespełna 3 miesiące (połowa lipca - koniec września).
"To pokazuje skalę przyspieszenia w odroczonych płatnościach i wzrost znaczenia tej formy płatności w strategiach e-commerce wiodących w kraju detalistów. Nie inaczej jest w przypadku CCC. W swojej strategii GO.22 firma pokazała cel wzrost udziału e-handlu w całkowitych przychodach do 35-40% w 2022 r. Jednak na fali ostatnich wzrostów w zakupach online spółka podała, że ten cel może zrealizować nawet 2 lata szybciej, de facto jeszcze w 2020 r." - wskazano dalej.
"Widzimy zmiany w zachowaniach konsumentów i trendach zakupowych - rośnie sprzedaż online, zwiększają się oczekiwania dotyczące wygody zakupów internetowych. Stawiamy klienta w centrum uwagi - to on jest dla nas siłą napędową i motywacją do dalszych działań i ulepszeń. Wprowadzając usługę PayPo, proponujemy naszym klientom kolejną, pożądaną funkcjonalność, która ma im ułatwić lub umilić zakupy w naszym sklepie. To kolejna rzecz od CCC - przypomnę, że w ostatnich tygodniach wprowadziliśmy ułatwienia w wyszukiwaniu (za pomocą zdjęcia), zaawansowane czatboty do całodobowej obsługi klientów czy ekspresowe dostawy w ciągu 1h - na razie jeszcze testowo w Warszawie" - powiedział head of omnichannel operations w CCC Mateusz Jacob, cytowany w komunikacie.
PayPo wspiera zakupy internetowe klientów już w ponad 1 tys. sklepów. Z jego rozwiązania można skorzystać m.in. w LPP (sklepy Reserved, Mohito, Sinsay, House i Cropp), Allegro, Media Markt, Media Expert, Leroy Merlin czy Decathlonie. Możliwość korzystania z odroczonych płatności PayPo oferuje też swoim klientom coraz więcej podmiotów z segmentu moda/ fashion. Rozwiązanie "Buy now - pay later" w polskim wydaniu jest dostępne w ponad 100 sklepach tej kategorii. Obok CCC i LPP, można je znaleźć także w sklepach 4F, Answear, Big Star, Grupa MIG (w tym sklep Sizeer), Wojas, Laurella, czy Ochnik.