,,W niedługiej przyszłości ogłosimy nasze plany w segmencie produkcji i wydawania gier. Pracujemy m.in. nad sequelami naszych tytułów, jak również nad wykorzystaniem posiadanych franszyz w innych modelach rozgrywki. Segmenty, jakie nas interesują to RPG, strategia, symulatory, gry akcji. Nie będziemy robić gier sportowych. Wierzę we free-2-play na wszystkich platformach. Rozumiemy ten model biznesu gier wideo" - powiedział ISBnews Baryshnikov.
Wskazał, że przewagą grupy, jeśli chodzi o produkcję gier, są relatywnie niskie koszty. "Koszt stworzenia gry w Polsce czy Rosji szacować można na około 30% kosztów analogicznej produkcji w Ameryce" - poinformował prezes 1C Entertainment.
Spółka zamierza mocno rozwijać segment gier mobilnych. ,,Mamy wyselekcjonowane dwa projekty z dziesięciu, które rozpatrywaliśmy. Obecnie kilkanaście osób w firmie pracuje nad grami mobilnymi, ale plan zakłada, że w ciągu roku istotnie powiększymy zespół pracujący nad grami mobilnymi" - wskazał CEO grupy.
1C Entertainment to grupa zajmująca się działalnością na rynku gier video, w tym produkcją, dystrybucją oraz specjalistycznymi usługami dla branży.
Sebastian Gawłowski