Cena emisyjna akcji serii E w ofercie publicznej Intersport Polska SA, właściciela sieci sklepów z odzieżą i sprzętem sportowym, została ustalona na 8 zł - informuje spółka.
"Ustalając cenę emisyjną i dokonując wstępnego przydziału akcji zarząd Intersport Polska SA miał na względzie m.in. zapewnienie odpowiedniego rozproszenia akcji oraz pozyskanie dla spółki wartościowych inwestorów instytucjonalnych” - czytamy w komunikacie.
23 czerwca zakończyła się budowa księgi popytu na akcje serii E. Spółka dokonała także wstępnego przydziału akcji w transzy inwestorów instytucjonalnych.
"W trakcie budowy księgi popytu, inwestorzy zgłosili popyt na ogółem 13.220.170 akcji, tj. prawie 11- krotnie przewyższający liczbę akcji oferowanych w transzy inwestorów instytucjonalnych, w tym na 7.408.670 akcji po cenie równej i wyższej od ostatecznie ustalonej ceny emisyjnej (ponad 6- krotnie więcej, niż liczba oferowanych akcji)” - podaje spółka w komunikacie.
W publicznej ofercie Intersportu będzie oferowanych łącznie 2,5 mln nowych akcji. Transza inwestorów indywidualnych obejmuje 625.000 akcji, a transza inwestorów instytucjonalnych 1.225.000 akcji. W trzeciej transzy, w której spółka zaoferuje 650.000 akcji, podmiotem uprawnionym do nabywania akcji będzie Intercontact Werbeagentur GmbH, akcjonariusz Intersport Polska, który chce zachować po emisji pakiet 25 % akcji.
Od 27 do 29 czerwca będą przyjmowane zapisy na akcje we wszystkich transzach. Do 6 lipca zostanie przeprowadzony przydział akcji. Debiut na GPW Intersport planuje do połowy lipca.
Środki z emisji spółka zamierza przeznaczyć na inwestycje, głównie w uruchomienie nowych sklepów. Do końca 2008 roku inwestycje mają wynieść ponad 46,4 mln zł. Poza środkami pozyskanymi z emisji, Intersport sfinansuje zaplanowane inwestycje ze środków własnych oraz środków zewnętrznych w postaci leasingu i kredytów bankowych.
Rozwój sieci sklepów ma pociągnąć za sobą poprawę wyników finansowych spółki i wzrost zatrudnienia z obecnych około 250 osób do 400 osób za 1,5 roku.
W 2005 roku przychody Intersport Polska ze sprzedaży wyniosły 86,572 mln zł wobec 60,385 mln zł rok wcześniej. Zysk netto zwiększył się do 2,507 mln zł z 1,746 mln zł zysku wypracowanego w 2004 roku. Wynik na działalności operacyjnej sięgnął 3,692 mln zł wobec 2,595 mln zł rok wcześniej.