"Jeśli zrealizujemy cele sprzedażowe na przyszły rok, będzie to oznaczało zwiększenie historycznego wyniku o kolejne 200 tys. klientów i osiągnięcie pułapu około 2,5 mln klientów w pierwszym półroczu 2020 r. Biorąc pod uwagę, że w tym roku obsłużymy prawie 170 tys. osób, przy wzroście na poziomie rynkowym wspartym szybkim rozwojem i innowacjami, jest to dość realistyczne założenie" - powiedziała Topolová, cytowana w komunikacie.
Grupa do tej pory obsłużyła łącznie ok. 2,2 mln klientów zainteresowanych wykupem lub sprzedażą samochodu (liczba ta odnosi się do całej grupy, która prowadzi obecnie 46 salonów w Czechach, Polsce na Słowacji i na Węgrzech).
"Liczba klientów, którzy dokonali u nas transakcji odsprzedaży lub kupna, najszybciej rośnie w Polsce. Podczas gdy w ubiegłym roku obsłużyliśmy tu w ramach wykupu i sprzedaży łącznie ponad 12 tys. osób, to w tym roku jest to już prawie 18 tys., a więc uzyskaliśmy wzrost o 50%. W Czechach w ubiegłym roku liczba ta wyniosła niecałe 94 tys., a w tym roku spodziewamy się przekroczyć 100 tys." - powiedziała Topolova.
"Na rozwój handlu samochodami ma wpływ kilka czynników. Są to: rozszerzanie sieci salonów, zwiększanie potencjału istniejących już autokomisów oraz rozbudowa nowych sektorów. W nich odnotowujemy największy wzrost w handlu pojazdami używanymi o małym przebiegu. W Czechach segment ten stanowi już jedną piątą naszej sprzedaży. Szybko rozrastamy się również na Słowacji. Z powodzeniem wdrożyliśmy taką ofertę także w Polsce i na Węgrzech. Do nowej grupy klientów docieramy też dzięki nowej marce dedykowanej samochodom z przeznaczeniem inwestycyjnym Mototechna Classic lub za pośrednictwem wypożyczalni pojazdów Mototechna Drive" - dodała dyrektor generalna.
Poza planowanym otwarciem kilku salonów w Polsce w 2019 r., grupa otworzy także nowe salony AAA Auto w Czechach i na Węgrzech. Pod koniec 2019 roku sieć AAA Auto będzie obejmować 50 salonów, a więc najwięcej w swojej historii, podano także.
Poza intensyfikacją rozwoju sieci salonów i innowacjami, możliwości dalszego wzrostu sprzedaży grupa upatruje także w otwarciu się na pojazdy z napędem alternatywnym. Dlatego w listopadzie w największym salonie AAA Auto w Pradze grupa otworzyła dla tych samochodów wyspecjalizowaną sekcję Mototechna EcoDrive. Podobne sekcje będą systematycznie tworzone również w pozostałych salonach, zapowiedziano także w materiale.
Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W 2017 roku sprzedała 75 400 samochodów. W grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.