"W pierwszym kwartale sprzedaliśmy ponad 19 200 samochodów. Wzrost w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku wyniósł niemal 9%. Średnia miesięczna sprzedaż przekroczyła w tym roku 6 400 samochodów, przy czym w marcu pierwszy raz przekroczyliśmy granicę 7 192 aut. Wzrost ten jest wynikiem naszych wysiłków, aby dzięki innowacjom, na których skupiliśmy się w ostatnich kilku latach, zapewnić naszym klientom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń związanych ze sprzedażą i zakupem. Znaczący wpływ ma też stopniowe poszerzanie sieci oddziałów, do którego zawsze przystępujemy po dokładnych analizach lokalnych wskaźników socjoekonomicznych oraz na podstawie szczegółowej analizy okresu testowego" - powiedziała Topolová, cytowana w komunikacie.
Od początku roku firma uruchomiła oddziały AAA AUTO w Łodzi i Poznaniu oraz w Györ na Węgrzech, tym samym liczba oddziałów wzosła do 44, dodano.
"Na razie te trzy oddziały służą jako centra skupujące, później zdecydujemy o przejściu do pełnej działalności, łącznie ze sprzedażą" - dodała dyrektor.
W pierwszym kwartale i na początku kwietnia grupa sprzedała w Polsce ponad 21 000 samochodów, podano także.
W ramach innowacji firma wprowadza wyspecjalizowane rozwiązania programistyczne, które umożliwiają szczegółowe monitorowanie rynku samochodów używanych na całym obszarze działalności firmy, podano także.
"Nasz serwis dla klientów i skup oraz sprzedaż samochodów już dawno nie opierają się wyłącznie na indywidualnej pracy wielu osób w dziesiątkach oddziałów. Dziś zarządzamy wyszukiwaniem, skupem i sprzedażą samochodów oraz relacjami z klientami za pomocą zaawansowanych systemów, które eliminują wpływ pojedynczych osób i potrafią bezpośrednio reagować na aktualną sytuację w konkretnych transakcjach" - powiedziała Topolová.
Wyrazem stopniowego rozszerzania zakresu działalności grupy była też zmiana nazwy od 1 marca 2018 roku, podano.
"Nie jesteśmy już tylko sprzedawcami samochodów używanych pod marką AAA Auto. Dlatego zdecydowaliśmy się uwzględnić ten stan również w nazwie. Aures jako skrót dla Automotive Retail Systems, lepiej wyraża nasze ukierunkowanie na świadczenie kompleksowych rozwiązań dotyczących mobilności" - dodała Topolova.
Samochody nadal będą sprzedawane pod marką AAA Auto. Zmiana nazwy nie będzie dotyczyła polskich klientów, polska spółka-córka pozostaje bez zmian, podkreślono.
"W pierwszym kwartale najpopularniejszym używanym samochodem w sieci AAA Auto w Polsce był Opel Astra, znacząco wyprzedzając trzeci samochód w tym rankingu Forda Focusa, który w ubiegłym roku przewodził stawce najczęściej sprzedawanych samochodów. Na drugim miejscu usytuowała się Škoda Fabia. Znacząco wzrosło zainteresowanie modelami marki Opel, w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku o 90%. Wyraźnie wzrosło też zainteresowanie samochodami marek Škoda i Renault" - podsumowano w komunikacie.
Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 26 lat. Jest częścią grupy Aures Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W 2017 roku grupa sprzedała 75 400 samochodów. W Polsce grupa AAA Auto funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o.