"W tej chwili OppCharge z szynami na dachu pojazdu, czyli tzw. odwrócony pantograf to dominujące rozwiązanie w zakresie autobusów w Europie. Większość producentów wybrało pantograf po stronie infrastruktury. gdyż oznacza niższy koszt, wagę i ewentualną awaryjność wielkość. Patrząc na przetargi odwrócony pantograf powinien być dominującą technologią" - powiedział kierownik ds. rozwoju biznesu e-mobility Wojciech Dziwisz podczas spotkania prasowego.
Produkty Ursusa i Solarisa są oparte na nieco innej koncepcji. Przykładowo 10 autobusów, jakie Ursus ma dostarczyć do Warszawy mają zamontowany pantograf na dachu, podkreśliła firma.
"Zależy nam na tym, aby Goeteborg miał szeroki dostęp do rozwiązań z zakresu ładowania pojazdów elektrycznych, zarówno jeśli chodzi o samochody pasażerskie EV, jak i miejską sieć transportu publicznego. Transformacja sektora transportu to jedno z naszych największych wyzwań. Ten proces będzie wymagać połączenia wielu różnych rozwiązań" - powiedziała dyrektor generalna Göteborg Energi Lotta Brändström.
Zamówienie zostało złożone po udanym, trwającym dwa lata okresie próbnym. W tym czasie, w ramach przedsięwzięcia o nazwie ElectriCity, 10 autobusów z napędem elektrycznym lub częściowo zelektryfikowanych, kursowało na linii numer 55, dodano.
ABB jest liderem w technologiach dla energetyki, robotyki i systemów napędowych, automatyki przemysłowej i sieci energetycznych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. Od 25 lat ABB jest obecne w Polsce, gdzie zatrudnia 4 600 osób w 11 fabrykach i 25 oddziałach. W 2016 r. ABB Polska miało ok. 3,2 mld zł obrotów.