ABC Data spodziewa się, że dywidenda za 2015 rok będzie nie mniejsza niż za rok 2014, poinformowała prezes Ilona Weiss.
"ABC Data realizuje konsekwentnie politykę dywidendową i także za rok 2015 chcemy ją wypłacić. W ubiegłym roku było to 45 mln zł i obecnie nie powinna być niższa" - powiedziała Weiss podczas konferencji prasowej.
Prezes dodała, że pozwala na to poziom jednostkowego zysku netto, który wyniósł 60,3 mln zł. Ostateczną decyzję podejmie walne zgromadzenie, które odbędzie się na przełomie maja i czerwca.
W maju ub.r. akcjonariusze ABC Data zdecydowali o wypłacie dywidendy w łącznej kwocie 45,1 mln zł, czyli 0,36 zł na jedną akcję.
Przeprowadzone w ubiegłym roku procesy optymalizacji struktur i procesów w spółce, które zaowocowały dobrymi wynikami finansowymi, pozwalają ABC Data także na planowanie dynamicznego rozwoju.
"W bieżącym roku spółka planuje dalsze inwestycje w e-commerce, kapitał ludzki oraz nowy ERP. Chcemy być także aktywni w dziedzinie akwizycji, ale o szczegółach za wcześnie mówić" - dodała Weiss.
Według niej, w 2016 r. powstanie także nowe centrum dystrybucyjne w jednym z krajów naszego regionu Europy.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,86 mld zł w 2015 r.