,,Pracujemy nad strategią, nie podajemy timingu jej publikacji. Przegląd opcji strategicznych nadal trwa" - powiedziała Weiss podczas spotkania z dziennikarzami.
Wcześniej ogłoszona przez ABC Data strategia rozwoju obejmowała lata 2016-2018.
Prezes podkreśliła, że spółka jako lider w CEE - regionie kontynentu ze 100 mln ludzi - będzie nadal koncentrować się przede wszystkim na swoich dotychczasowych rynkach. Sprzedaż do Europy Zachodniej w tej chwili nie jest strategicznym celem, ale dystrybutor prowadzi tam sprzedaż w modelu ,,lekkim", czyli bez stałej, generującej koszty, obecności.
Obecność w większości krajów Europy Środkowej, będących w rożnych okresach cyklu rozwoju gospodarczego daje - w ocenie prezes ABC Data - dodatkową możliwość stabilizowania dynamiki wzrostu sprzedaży na poziomie ok. 4-5% rocznie. Dystrybutor podkreśla także rosnące znaczenie rozwoju ,,chmurowego", czyli sprzedaży w modelu przetwarzania danych opartym na użytkowaniu usług dostarczonych przez usługodawcę.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.