Accenture Technology spodziewa się, że już w ciągu kilkunastu miesięcy pojawią się w Polsce rozwiązania weryfikujące tożsamość dzięki posiadaniu konta w banku czy abonamentu u operatora telekomunikacyjnego, jako alternatywy dla podpisu cyfrowego, poinformował dyrektor zarządzający usługami Accenture Technology w Polsce Jacek Borek.
"Naszym zdaniem w Polsce istotne będzie budowanie cyfrowej tożsamości. Sądzimy, że już w ciągu kilkunastu miesięcy pojawią się w Polsce rozwiązania, które pozwolą weryfikować tożsamość dzięki posiadaniu konta w banku czy abonamentu u operatora telekomunikacyjnego. To będzie alternatywa dla podpisu cyfrowego. Nowe rozwiązania ułatwią dostęp do usług cyfrowych i zwiększą bezpieczeństwo. Korzyści odniosą wszyscy: konsumenci, sektor publiczny i firmy, które będą odpowiedzialne za identyfikację tożsamości, dzięki czemu zwiększą lojalność swoich klientów" - powiedział Borek, cytowany w komunikacie.
Według najnowszego raportu Accenture Technology Vision 2016Biznes oparty na cyfrowych technologiach będzie stanowił 25% całej światowej gospodarki w 2020 roku. Dyrektor Accenture w Polsce wskazuje, że wiele polskich firm, aby skutecznie konkurować, musi szukać efektywności, np. poprzez lepsze zarządzanie i wykorzystanie własnego majątku, a także zasobów ludzkich.
"W tym przypadku dostosowanie się do transformacji cyfrowej, która już się toczy, może mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu. W Polsce widzimy duży potencjał w obszarze szeroko rozumianej infrastruktury, tj. firm energetycznych, dystrybucyjnych, gazowych, naftowych czy drogowych, które dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii w większym stopniu niż dotychczas mogą zwiększyć efektywność swojego majątku. Z drugiej strony są polskie przedsiębiorstwa, które stosują innowacyjne rozwiązania już od dawna. Szczególnie wyróżnia się sektor bankowy. Przykładem może być mBank, który na świecie jest uznawany ze jeden z najbardziej innowacyjnych w mobilnej bankowości" - podał dyrektor zarządzający usługami Accenture Technology w Polsce.
Accenture widzi, że Polska staje się już nie tylko regionalnym, lecz także globalnym centrum outsourcingu usług. Obecnie w tym sektorze pracuje około 180 tys. osób. To więcej niż w handlu czy górnictwie.
"Co istotne, w tej grupie, bardzo dynamicznie rośnie udział specjalistów z unikatową w skali globalnej wiedzą, którzy wspierają nie tylko międzynarodowe firmy działające w Polsce, lecz także realizują projekty dla tych korporacji na innych rynkach. W naszej ocenie ten trend jeszcze bardziej przyspieszy w nadchodzących latach. Widzimy to w Accenture Polska, gdzie zatrudniamy ponad 3 tys. osób i zdecydowanie ta liczba będzie się zwiększać" - podsumował Borek.
Accenture jest wiodącą globalną firmą, która świadczy profesjonalne usługi i rozwiązania w obszarach: Strategy, Consulting, Digital, Technology i Operations.