W okresie styczeń-marzec 2018 r. w Polsce zarejestrowano 139 885 nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 11,1% r/r, wynika z danych ACEA.
ACEA podało także, że w całej Unii Europejskiej (z wyłączeniem Malty) popyt na nowe samochody spadł w marcu o 5,3% r/r do 1,79 mln sztuk. W okresie styczeń-marzec odnotowano wzrost o 0,7% do 4,17 mln pojazdów.
"Rekord za rekordem - tak możemy podsumowywać kolejne miesiące sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Po najlepszym lutym w ciągu ostatnich lat, w marcu odnotowujemy najlepszy miesięczny wynik po 2000 roku. To cieszy i wiele wskazuje na to, że w dalszej części roku również będziemy mieć do czynienia z wysokim popytem na nowe samochody osobowe. Jednak w związku z tym, że wszystkim stronom rynku - rządowi, producentom i obywatelom - zależy na podążaniu za ekotrendami motoryzacyjnymi, warto obserwować, jak radzimy sobie z nimi w praktyce. A tutaj, choć mamy nawet trzycyfrowe wzrosty sprzedaży, to wolumenowo nie wygląda to dobrze. W I kwartale Polacy kupili niecałe 2 tys. aut elektrycznych i hybryd plug-in. Dla porównania, w Norwegii, tylko w marcu br. sprzedano ponad 8 tys. nowych, zelektryfikowanych aut. Co więcej, co drugi zakupiony z norweskiego salonu samochód, był autem elektrycznym oraz hybrydowym z możliwością zewnętrznego ładowania" - skomentował dane ACEA prezes Exact Systems Paweł Gos,
cytowany w komunikacie spółki.
Od początku roku, w Polsce zostało zarejestrowanych 5300 hybryd (+11,5% r/r) oraz 340 samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in (+113,8% r/r). Samochody z silnikami benzynowymi mają 71,2% udziału w rynku, a diesle 23,2% (I-III 2017: odpowiednio 66,9% i 27,2%), podano także.
"Z szacunków Exact Systems wynika, że roczna sprzedaż nowych samochodów osobowych przekroczy w 2018 roku 500 tys. sztuk. Dynamika rzędu 10-15% r/r powinna dać wynik na poziomie 530-550 tys. sprzedanych aut" - podsumowano.