Agora podtrzymuje swoje średnioterminowe cele strategiczne, czyli poprawę rentowności, stabilizację wyników segmentu prasowego, osiągnięcie 75 tys. subskrypcji cyfrowych i ok. 2% oglądalności kanału Stopklatka TV w 2016 r., poinformował prezes Bartosz Hojka.
"Nie było rozczarowań na rynku reklamy w III kw. Jesteśmy na trwałej ścieżce poprawy rentowności grupy poprzez wzrost przychodów z reklamy (szybszy od rynku we wszystkich segmentach), a także wzrost wpływów z działalności kinowej, czy wydawnictw ('Wiedźmin', książki i płyty) przy działaniach rozwojowych. Ten okres był kamieniem milowym w realizacji strategii. Mamy poczucie, że wyniki III kw. przybliżają nas do naszych celów" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że w segmencie prasowym firma zbliża się do realizacji celu w postaci stabilizacji wyników do 2016 r., co widać na przychodach. Zwiększają się wpływy z wydawnictw (szczególnie "Gazety Wyborczej" w efekcie popularności wydań dwucenowych, wzrostu ceny, czy sprzedaży cyfrowej. Inicjatywy rozwojowe to aplikacja clou (wybór najlepszych tekstów gazety), czy dystrybucja oferty pakietowej.
Jak wskazał prezes Agory, w internecie uruchomiono aplikację "Moje dziecko", trwa wzmacnianie kontentu sportowego pod przyszłoroczne wydarzenia oraz serwisu biznesowego. W segmencie radiowym wyniki pozwalają z "optymizmem patrzeć" na kolejne kwartały. Dla segmentu druku cel to utrzymywanie pozytywnej rentowności.
"Podtrzymujemy oczekiwania wzrostu dynamiki rynku reklamowego o co najmniej 4% średniorocznie. Nie widzimy zagrożeń dla realizacji wiat przystankowych w Warszawie, rozwoju Heliosa, kondycji segmentu prasy, czy budowy pozycji w TV. Z optymizmem patrzymy na końcówkę roku i liczymy na dobry wstęp do 2016" - podsumował Hojka.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.