Wydawca _ Gazety Wyborczej _ podpisał przedwstępną umowę kupna 84 procent Centrum Filmowego Helios.
Helios to 24 multipleksy i dwa tradycyjne kina znajdujące się w dwudziestu czterech polskich miastach. Posiada łącznie 140 ekranów i ponad 31 tys. foteli.
Spółka zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku kinowym za Cinema City i Multikinem. W 2009 roku sprzedał 7,7 mln biletów, co stanowiło 24 proc. sprzedaży biletów w polskim multipleksach.
Głównym celem przejęcia Heliosa przez Agorę jest rozszerzenie zakresu działalności oraz dywersyfikacja źródeł przychodów.
_ - Transakcja nabycia akcji CF Helios S.A. jest spójna z długoterminową strategią Grupy, która zakłada dywersyfikację źródeł jej przychodów i rozszerzanie zakresu działalności w rozwijających się sektorach szeroko rozumianych mediów. Dodatkowym efektem będzie lepsza pozycja na rynku rozrywki i zmniejszenie zależności wyniku Grupy od kondycji rynku reklamy _ - powiedział Piotr Niemczycki, prezes zarządu Agory.
Sprzedającymi akcje są: Nova Polonia Private Equity Fund LLC, który ma 66 proc. akcji oraz Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden N.V. Stronami umowy są mniejszościowi akcjonariusze, czyli Tomasz Jagiełło oraz Marek Palpuchowski. Doradcą Nova Polonia i FMO jest Krokus PE._ _
Umowa przewiduje, iż zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji Helios uzależnione jest od ziszczenia się standardowych warunków spotykanych w transakcjach tego typu, w tym od uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na dokonanie koncentracji.
Według wstępnych wyników przychody Heliosa w 2009 roku wzrosły o 36,7 proc. do 185,7 mln zł, a zysk netto o 41,1 proc. do 10,3 mln złotych
Agora podała, że przy założeniu około 100 mln zł długu netto Heliosa na koniec lutego 2010 roku wartość spółki wynosi około 221 mln złotych.