Nie często zdarza się, żeby w dwa dni jedna z największych spółek na giełdzie w Warszawie dała zarobić inwestorom blisko 30 proc. W tym czasie jedna akcja właściciela takich marek jak Reserved czy Cropp zyskała na wartości ponad tysiąc złotych.
Jeszcze w poniedziałek rano jedna akcja spółki LPP wyceniana była na GPW po 3934 zł. We wtorek po południu jej notowania przekroczyły już 5000 zł. W tak krótkim czasie wycena jednej z największych firm odzieżowych w kraju wzrosła z 7,22 do 9,4 mld zł.
LPP jest polskim producentem, działającym w branży odzieżowej od ponad 21 lat. Zarządza m.in. takimi markami jak: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Ma blisko 1700 salonów, sprzedając kilkadziesiąt milionów sztuk odzieży rocznie. Nie tylko w Polsce.
Tak dobre notowania akcji są wielką niespodzianką, szczególnie biorąc pod uwagę, że przez ostatnie 2 lata inwestorzy systematycznie wycofywali pieniądze ze spółki. Przypomnijmy, że pod koniec 2014 roku notowania jednej akcji LPP sięgały 10 tys. zł. Teraz są warte o połowę mniej.
Notowania akcji LPP src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1475272800&de=1475593800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%230082ff&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Skąd tak nagła zmiana postrzegania spółki przez inwestorów? Zarząd LPP pochwalił się w poniedziałek po południu najnowszymi wynikami sprzedaży. Przychody grupy we wrześniu wyniosły około 457 mln zł i były o blisko jedną piątą wyższe niż we wrześniu 2015 roku. Co ciekawe, tylko w kanale internetowym spółka sprzedała ubrania za prawie 12 mln zł. To dwukrotnie wyższa kwota niż rok wcześniej.
LPP planuje dalszy dynamiczny rozwój e-commerce. Według zapowiedzi zarządu, pod koniec roku otwarte zostaną cztery sklepy online czterech marek: House, Mohito, Cropp i Sinsay. Będą one miały swoje sklepy na pięciu nowych rynkach: w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, w Rumunii oraz w Niemczech. Docelowo do 2020 roku sprzedaż internetowa ma stanowić około 7-8 proc. całkowitej sprzedaży grupy.
Ile firma zarobiła od początku roku? Od stycznia do września przychody LPP przekroczyły 4,16 mld zł. To o 17 proc. więcej od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody rosną wraz z rosnącym zasięgiem. W przyszłym roku powierzchnia handlowa sklepów ma zwiększyć się o 8-9 proc. z obecnych prawie 900 tys. metrów kwadratowych.
LPP planuje wejść w 2017 roku z marką Reserved na cztery nowe rynki: Białoruś, Kazachstan, Serbię i Wielką Brytanię. W Londynie Polacy otworzą salon w najbardziej prestiżowej dzielnicy modowej - przy Oxford Street. Jak informował miesiąc temu brytyjski dziennik "The Guardian", LPP udało się wynająć blisko 3 tys. metrów kwadratowych po mającym kłopoty finansowe słynnym domu towarowym BHS (British Home Stores). Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.