Alma Market szuka możliwości wyjścia z trudnej sytuacji finansowej. Jedną z rozważanych opcji jest pozyskanie inwestora. W drugim kwartale tego roku firma straciła ponad 10 mln złotych.
"Na tym etapie przeglądu wszystkie opcje będą rozważane, w tym poszukiwanie dla emitenta inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego. Decyzje związane z wyborem konkretnej opcji przez zarząd emitenta nie zostały podjęte" - czytamy w komunikacie.
O problemach spółki pisaliśmy zaraz po publikacji jej wyników finansowych. Alma Market odnotowała 12,5 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 roku wobec 19,2 mln zł straty rok wcześniej.Przy spadającej sprzedaży Alma przynosi zyski, ale już grupa kapitałowa, do której należy, ma duże problemy. Ich źródłem jest porażka sieci sklepów z ekskluzywną odzieżą. Czwartek akcje spółki zaczęły 17-procentowym spadkiem. Tak zareagowali inwestorzy na publikację raportu finansowego za pierwsze półrocze. Od początku roku straciły już 31 proc., a w ciągu roku aż 66 proc. W piątek akcje spółki tracą na wartości ponad 8 procent.
Notowania akcji Alma Market w piątek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1470380400&de=1470411000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ALM&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Grupa kapitałowa Alma Market prowadzi działalność w następujących obszarach: sprzedaż detaliczna artykułów żywnościowych, sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia, sprzedaż hurtowa granulatów tworzyw sztucznych, folii oraz pozostałych artykułów chemicznych, w tym wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów, działalność w branży nieruchomości w zakresie obsługi nieruchomości i ich wynajmu, a także realizacji projektów developerskich.