"Te środki, wsparte pieniędzmi ze sprzedaży dwóch obiektów oraz kredytami wystarczą na sfinansowanie naszych projektów inwestycyjnych" - powiedział dziennikarzom po środowym WZA wiceprezes Alma Market Grzegorz Pilch.
Według zarządu spółki nie powinno być problemów z uplasowaniem nowych akcji. Firma liczy przede wszystkim na instytucje finansowe. Emisja powinna dojść do skutku w pierwszej połowie przyszłego miesiąca.
Zgodnie ze swoją strategią Alma Market będzie rozwijać sieć supermarketów spożywczych, wycofuje się natomiast z dwóch obiektów w Krakowie zajmujących się sprzedażą mebli i wyposażenia domów. Zostaną one sprzedane firmie Castorama.
Firma zamierza w latach 2004-2006 otworzyć 10 nowych obiektów handlowych firmowanych nazwą Alma, co będzie kosztować około 108 mln zł. W październiku tego roku otwarty zostanie supermarket w Nowym Targu, w marcu 2005 roku delikatesy w Krakowie oraz prawdopodobnie w Warszawie. Na wrzesień 2005 roku planowane jest uruchomienie supermarketu w Dębicy.