"Od lipca 2017 r. zespoły serwisowe Alstom w Polsce terminowo przeprowadziły ogólne testy 18 pociągów, przy czym zapewniona została maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu" - czytamy w komunikacie.
Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280 wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto i oczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy. Istotne prace zostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów, w tym prace modernizacyjne, które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów, takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano, skontrolowano lub wymieniono 600 tys. elementów, podano także.
Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie, niedaleko Warszawy. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty - a także z myślą o przyszłych przeglądach - warsztat został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia utrzymaniowe. W warsztacie możliwe jest mycie, demontaż kół, rozbiórka oraz kontrola wszystkich komponentów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa (resorów, amortyzatorów, złącz elastycznych, łączeń itp.), a następnie montaż, mocowanie kół i badanie zmontowanego wózka. Pozostałe prace wykonano w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej (Warszawa), gdzie odbywają się odbywają się standardowo regularne przeglądy, czytamy dalej.
Pendolino są pierwszymi i jedynymi w Polsce pociągami kolei dużych prędkości. Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku pociągi dużych prędkości Avelia Pendolino pokonały już 27 mln km, przypomniano w materiale.