Ok. 9% firm w Polsce wydaje na podróże służbowe ponad 1 mln zł rocznie, wynika z analizy firmy Amadeus. Jednocześnie wskazuje ona, że stosowanie polityki podróży oraz wdrożeniu rozwiązań IT w tym obszarze może dawać firmom oszczędności sięgające nawet 20% budżetu na delegacje.
"Zmniejszenie kosztów bez konieczności ograniczania liczby wyjazdów służbowych jest możliwe dzięki stosowaniu polityki podróży oraz wdrożeniu rozwiązań IT. Skala osiągniętych w ten sposób oszczędności może sięgać nawet 20% budżetu na delegacje" - czytamy w informacji przesłanej ISBnews.
"Ok. 9% firm w Polsce wydaje na podróże służbowe ponad 1 mln zł. Wprowadzając politykę podróży i wykorzystując dedykowane narzędzia IT (lub korzystając z usług wyspecjalizowanej agencji zajmującej się organizacja podróży służbowych) każda taka firma mogły zaoszczędzić min. 200 tys. zł rocznie" - czytamy dalej.
Wcześniejsze badanie Amadeusa wskazuje, że 40% firm w Polsce nie posiada polityki podróży, która ułatwia organizację delegacji. Brak takich rozwiązań, jak polityka podróży i dedykowane narzędzia IT oznacza, że obowiązki związane z organizacją wyjazdów biznesowych spoczywają przede wszystkim na wyjeżdżających pracownikach. Taki system organizacji podróży służbowych jest nieefektywny czasowo i finansowo, podkreślono.
Ponadto polskie firmy najrzadziej z całej Europy Środkowo-Wschodniej korzystają z rozwiązań IT do rezerwacji podróży służbowych (robi to 28% wobec średnio 43% w krajach regionu).
Z drugiej strony, eksperci Amadeus uważają, że firmy zaczynają dostrzegać konieczność optymalizacji procesu zarządzania podróżami służbowymi i 53% przebadanych przedsiębiorstw oczekuje zmian w tym obszarze. Jednocześnie 42% firm w Polsce planuje oszczędności w zakresie organizacji i zarządzania podróżami służbowymi w 2017 roku.
Amadeus to dostawca rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej i lotniczej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).