Zarząd Makaronów Polskich zamierza w 2013 roku osiągnąć wzrost organiczny na poziomie ponad 10 procent i trwale odzyskać rentowność - podała spółka w sprawozdaniu zarządu do wyników spółki za 2012 rok._ _
_ - W roku bieżącym zarząd spółki zamierza osiągnąć wzrost organiczny na poziomie ponad 10 proc., w sposób trwały odzyskać rentowność, rozwijać eksport i budować jeden silny własny brand makaronów oraz poprawić dystrybucję numeryczną _ - napisano w sprawozdaniu.
Dodano, że spółka dokonuje zmian w podejściu do eksportu.
_ - (...) w miejsce kontraktów private label dla sieci dyskontów w Europie Środkowej zainicjowano sprzedaż produktów brandowych oraz świadczenie produkcji usługowej na rynek niemiecki, chiński, rosyjski oraz ukraiński _ - podano.
W 2012 r. Makarony Polskie zanotowały zysk netto z działalności kontynuowanej na poziomie 1,3 mln zł wobec 3,35 mln zł straty przed rokiem. Przychody spadły rok do roku do 131,9 mln zł z 210,7 mln zł.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1438004664&de=1440688200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=BPH&colors%5B0%5D=%230082ff&s%5B1%5D=MBK&colors%5B1%5D=%23e823ef&s%5B2%5D=BZW&colors%5B2%5D=%23ef2361&s%5B3%5D=ING&colors%5B3%5D=%234dadff&s%5B4%5D=PEO&colors%5B4%5D=%2381faff&w=605&h=284&cm=1&lp=1"/>