Spółka Amrest, operator sieci restauracji i kawiarni takich marek jak Pizza Hut, Burger King czy Starbucks zarobiła w pierwszych 6 miesiącach roku 75 mln złotych przy przychodach wynoszących ponad 1,8 mld złotych. W tym czasie firma otworzyła 40 nowych lokali.
Wynik netto jest lepszy w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
- Dynamiczny wzrost skali działalności odgrywał i nadal odgrywa istotną rolę w rozwoju AmRest. Dzięki przyspieszeniu tempa rozwoju organicznego, a także realizacji dobrze przemyślanej strategii fuzji i przejęć, w drugim kwartale tego roku przekroczyliśmy skalę 1000 restauracji - komentuje Henry McGovern, prezes AmRestu, cytowany w komunikacie spółki.
Notowania AmRestu w piątek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1470985200&de=1471015800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EAT&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
"Od dłuższego czasu motorem poprawy zyskowności grupy AmRest są wyniki osiągane na rynkach Europy Środkowej i Hiszpanii, przede wszystkim w restauracjach marek KFC, Starbucks i La Tagliatella. Na szczególną uwagę zasługują przełomowe rezultaty osiągane przez nasz biznes na rynku czeskim. W drugim kwartale 2016 roku wzrost sprzedaży i poprawa marż na Węgrzech przełożyły się na 44,4 procent wzrost zysku przed opodatkowaniem z wyłączeniem kosztów amortyzacji. Niesłabnąca popularność marki Starbucks w Rumunii w połączeniu z naszym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami kawiarń pozwoliły nam umocnić - i tak najwyższą w grupie - marżę Starbucks" - czytamy w raporcie.
Rynek rosyjski niepewny
W przypadku rynku rosyjskiego AmRest wskazuje na niepewne otoczenie polityczno-ekonomiczne. W pierwszym półroczu tego roku spółka otworzyła 10 nowych lokali w tym kraju. Z kolei w maju spółka sfinalizowała przejęcie 144 kawiarni Starbucks w Niemczech. Spodziewa się także, że pozycja marki Starbucks w portfelu grupy będzie
wzrastać, czego wyrazem jest wejście z marką na nowy rynek słowacki w maju tego roku.
AmRest prognozuję poprawę wyników w drugiej połowie roku."Przyspieszenie tempa otwarć restauracji oraz silny portfel zabezpieczonych lokalizacji pod nowe lokale utwierdza nas w przekonaniu, że komunikowany wcześniej plan ok. 140 otwarć w 2016 roku zostanie zrealizowany" - podaje spółka. Wydatki inwestycyjne, wyłączając akwizycje i przejęcia, mają wynieść w tym roku ok. 450 - 500 mln zł.