Rosnące dochody ludności w Europie Środkowo-Wschodniej i większa popularność spożywania posiłków w restauracjach powinny znaleźć swe odzwierciedlenie w wynikach firmy.
"Miniony kwartał przyniósł potwierdzenie trwałości poprawy wyników naszej firmy. Jestem przekonany, że dalsze koncentrowanie się na rozwoju dojrzałych marek na naszych dynamicznie rosnących rynkach zapewni osiąganie przełomowych wyników w kolejnych kwartałach tego roku" - powiedział McGovern, cytowany w komunikacie spółki.
W jego ocenie, stabilna poprawa wyników na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Hiszpanii jest głównym czynnikiem determinującym zyskowność całej Grupy AmRest.
- Cieszy nas nie tylko dotychczasowy sukces poszczególnych marek w portfelu, ale także ogromny potencjał rozwoju tych dywizji - zarówno wzrostu liczby restauracji, jak i dalszego umacniania się marż. Rosnące dochody ludności w Europie Środkowo-Wschodniej, a także większa popularność spożywania posiłków w restauracjach powinny znaleźć swe odzwierciedlenie w wynikach naszej firmy. Pozytywne trendy potwierdzane są również przez niezwykle udane otwarcia nowych restauracji w Hiszpanii - stwierdził przewodniczący rady nadzorczej AmRest.
Notowania tygodniowe akcji Amrest src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1430722800&de=1431097800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EAT&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>
Według stanu na dziś, grupa prowadzi łącznie 818 restauracji - w Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rosji, w Serbii, w Chorwacji, w Bułgarii oraz w Hiszpanii na podstawie umów franczyzy restauracji Kentucky Fried Chicken (KFC)
, Pizza Hut, Burger King i Starbucks; na terenie Hiszpanii, Francji, Niemiec, Chin oraz USA - restauracji marek własnych La Tagliatella, Trastevere i il Pastificcio; dodatkowo na terenie Chin od grudnia 2012 r. prowadzona jest działalność restauracji marek własnych Blue Frog i KABB.
"Wydatki inwestycyjne w 2015 roku będą zbliżone do zeszłorocznych poziomów, przy czym ich alokacja skoncentrowana będzie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. Inwestycje na rynku rosyjskim zostały ograniczone do czasu ustabilizowania się sytuacji polityczno-ekonomicznej w regionie, a liczba nowych otwarć w tym kraju nie przekroczy dziecięciu" - czytamy w komunikacie.
Jak podano, wstępne wyniki osiągnięte w kwietniu i maju potwierdzają kontynuację wcześniejszych trendów na poszczególnych rynkach Grupy AmRest.
"Solidny kalendarz nowych otwarć w połączeniu z napływającymi optymistycznymi prognozami makroekonomicznymi pozwolą utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju sieci restauracji oraz poprawę wyników grupy zgodnie z komunikowanymi wcześniej założeniami 'AmRest 2.0'" - czytamy dalej.
W kwietniu 2005 r. akcje AmRest Holdings SE zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na dzień 31 marca 2015 r. największym akcjonariuszem spółki posiadając 31,71 proc. akcji oraz głosów w spółce był WP Holdings VII B.V.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1430722800&de=1431097800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EAT&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>