Notowana na warszawskiej giełdzie spółka AmRest porozumiała się z właścicielem Pizza Hut i liczy, że do końca września uda jej się przejąć 18 restauracji prowadzonych przez PH Russia. Dodatkowo chce uzyskać wyłączne prawa do zarządzania siecią w Rosji.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród nich są takie marki jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Wszystkie prowadzone w oparciu o franczyzę.
W Polsce AmRest ma 391 restauracji. Głównie KFC (222 punkty) i Pizza Hut (80). Teraz zamierza mocniej zaakcentować swoją pozycję w Rosji, tam przejmując biznes amerykańskiej sieci pizzerii.
AmRest podpisał wstępne wiążące porozumienia z Pizza Hut Europe Sarl US Branch i Yum Restaurants International Russia and CIS LLC, określające główne warunki, na jakich ma dojść do zawarcia transakcji. Jej przedmiotem będzie uzyskanie przez spółkę zależną AmRest praw master-franczyzobiorcy dla marki Pizza Hut na rynku rosyjskim oraz nabycie 18 restauracji Pizza Hut prowadzonych przez PH Russia.
Master-franczyzobiorca generalnie przejmuje najważniejsze obowiązki franczyzodawcy, czyli właściciela Pizza Hut (Yum! Brands, Inc.) na danym terenie.
W wyniku planowanej transakcji AmRest stanie się master-franczyzobiorcą łącznie 36 restauracji prowadzonych obecnie przez mniejszych sub-franczyzobiorców w Rosji, a także nabędzie prawa do udzielania franczyzy na prowadzenie restauracji Pizza Hut na rzecz osób trzecich. Dodatkowo spółka przejmie 18 restauracji własnych znajdujących się na terytorium Rosji.
Na razie nieznana jest kwota transakcji. Jak informuje AmRest, cena zakupu będzie uzależniona od wyników badań rynku.
Podpisanie ostatecznych umów i finalizacja przejęcia restauracji w Rosji ma się zakończyć do 30 września 2017 roku. W przypadku, gdy do tego dnia nie dojdzie do zawarcia umów, obecne porozumienie ulegnie rozwiązaniu.
Zarząd AmRest w oficjalnym komunikacie podkreśla, że marka Pizza Hut ma duży potencjał do rozwoju w Rosji. Uzyskanie praw master-franczyzobiorcy przyczyni się do zacieśnienia partnerstwa z Yum! Brands oraz umocni pozycję na rosyjskim rynku restauracyjnym.
Dotychczas AmRest istniał na rosyjskim rynku głównie jako zarządzający restauracjami KFC. Obecnie ma ich 117.