Operator lokali gastronomicznych, takich znanych marek jak Pizza Hut, Burger King, KFC, poprawił wyniki o 47 procent. W sumie spółka AmRest zarobiła w pierwszym kwartale niespełna 40 mln złotych, a to nie koniec, bo nadal zamierza się rozrastać. W tym roku ma zostać otwartych 140 nowych restauracji, a w kwietniu spółka przejęła 144 kawiarni Starbucks w Niemczech.
AmRest odnotował 39,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kwartale 2016 roku wobec 27,11 mln zł zysku rok wcześniej. Wartość sprzedanych usług w lokalach gastronomicznych spółki w tym okresie przekroczyła 850 mln złotych, co jest wynikiem lepszym o 100 mln złotych rok do roku. Poprawiła się również marża zysku netto, która wzrosła o 1 pkt. proc. do 4,5 procent.
Poprawa wyników to efekt wyższej sprzedaży zarówno w nowych, jak i obecnych lokalach, a także przejęcia w połowie ubiegłego roku sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii.
Największy wzrost przychodów odnotowano w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż w pierwszym kwartale 2016 roku wzrosła tam o 67 mln zł, osiągając poziom 514 mln zł (+15,1 proc.). Na rynkach czeskim i węgierskim sprzedaż osiągnęła dwucyfrową dynamikę.
AmRest prowadzi działalność w takich krajach jak Bułgaria, Czech, Chiny, Chorwacja, Francja, Hiszpania, Niemcy, Rosja, Rumunia, Serbia oraz Węgry.
Nowe restauracje
Od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku w AmRest otworzył w Europie Środkowo-Wschodniej 43 nowe restauracje. Dodatkowo w czerwcu 2015 roku przejął sieć 23 kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii. Tym samym liczba lokali na koniec pierwszego kwartału 2016 roku wzrosła do 536.
AmRest podtrzymuje plan, zakładający otwarcie co najmniej 140 nowych restauracji w 2016 roku - najwięcej lokali ma powstać pod szyldami marek KFC, La Tagliatella oraz Starbucks, poinformował założyciel oraz członek rady nadzorczej AmRest Henry McGovern.
- Dotychczasowe wysiłki w poszukiwanie nowych lokalizacji oraz liczba podpisanych już umów najmu utwierdzają nas w przekonaniu co do realności naszych założeń. W najbliższym czasie spodziewamy się także przełomowego wydarzenia na rynku chińskim. Planowane na czerwiec tego roku otwarcie flagowej restauracji Blue Frog w Shanghai Disney Resort pozwoli na dalsze umocnienie świadomości marki wśród naszych potencjalnych klientów - powiedział McGovern, cytowany w komunikacie.
Przejęcie Starbucksa w Niemczech
AmRest zamierza również kontynuować umacnianie pozycji lidera branży restauracyjnej w Europie Centralnej i Hiszpanii, a także ekspansję na rynki europejskie.
- Przykładem takich działań jest transakcja przejęcia sieci Starbucks w Niemczech, której finalizacja planowana jest na koniec maja tego roku. Akwizycja 144 kawiarni Starbucks na perspektywicznym rynku niemieckim pozwoli zwielokrotnić skalę biznesu kawiarnianego prowadzonego przez AmRest - dodał McGovern.
W kwietniu AmRest Holdings SE podpisała umowę ze Starbucks Coffee Company dotyczącą nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech (144 lokale) za szacunkowe 41 mln euro. AmRest uzyskał dzięki temu licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni Starbucks na tym rynku. Spółka planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech.