Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP zakładają, że sieć Biedronka prowadzona przez Jeronimo Martins Polska będzie rosnąć o około 100 sklepów rocznie w latach 2015-2017 i o około 200 sklepów po 2017 roku.
"Ze względu na spowolnienie dynamiki otwarć w ostatnich trzech kwartałach, które było spowodowane spadkiem sprzedaży LFL (w sklepach porównywalnych) i stagnacją wzrostu polskiego rynku FMCG (produkty spożywcze i środki czystości) sądzimy, że w 2016 roku Biedronka będzie utrzymywała obecną, wolniejszą dynamikę otwarć liczby sklepów" - czytamy w raporcie datowanym na 30 listopada.
Jako korzystne dla sieci sieci czynnik analitycy wymieniają powrót inflacji i wzrost rynku FMCG (produkty spożywcze i środki czystości), a długoterminowo także ciągle stosunkowo niski stopień koncentracji rynku.
Biedronka notuje też stosunkowo wysoką, dodatnią sprzedaż w porównywalnych sklepach, pomimo występującej deflacji. Dzieje się tak ze względu na umiejętną politykę marketingową i innowacyjność produktową, wskazano w raporcie.
Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 655 sklepów. W drugim kwartale otwarto 25 punktów wobec 58 w pierwszym kwartale, zaś w całym pierwszym półroczu bieżącego roku zamknięto 15 placówek. Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,71 mln metrów kwadratowych z 1,65 mln metrów kwadratowych na koniec 2014 roku.