href="http://www.money.pl/gielda/spolki-gpw/PLARTER00016.html">Arteria podpisała umowę z Orange Polska i TP Invest w sprawie przejęcia spółki Contact Center od jej obecnych udziałowców, podała spółka. Ostatecznie Arteria zapłaciła za udziały 9,07 mln zł. Wiceprezes Wojciech Glapa zapowiedział, że spółka ma w planach przejęcie kolejnego podmiotu z tej branży, które chciałaby sfinalizować do końca trzeciego kwartału.
Sprzedający przeniesie na kupującego własności 6 192 udziałów Contact Center, stanowiących łącznie 100 proc. kapitału zakładowego spółki.
- Contact Center to zarówno specjalistyczna wiedza jak i atrakcyjny portfel klientów reprezentujących branże, które do tej pory obsługiwaliśmy w ograniczonym zakresie. Chodzi głównie o sektor telekomunikacyjny, bankowy i ubezpieczeniowy. W najbliższych planach mamy przejęcie kolejnego podmiotu z tej branży, które chcielibyśmy sfinalizować do końca trzeciego kwartału - powiedział wiceprezes odpowiedzialny za zarządzanie i strategiczny rozwój segmentu callcenter Wojciech Glapa, cytowany w komunikacie.
Wejście Contact Center do Grupy Arteria zwiększy liczbę stanowisk telemarketingowych posiadanych przez Grupę do ponad 2 tys. oraz znacząco rozszerzy portfel obsługiwanych klientów, podano również.
Arteria zawarła z Grupą Orange Polska warunkową umowę zobowiązującą do zakupu 100 proc. udziałów Contact Center na początku lipca. Wartość umowy była szacowana na około 8,5 mln zł i miała zostać ostatecznie potwierdzona po rozliczeniu ceny na dzień transakcji.
Na początku sierpnia prezes Marcin Marzec poinformował, że Arteria nie potrzebuje zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) do przejęcia Contact Center od grupy Orange. Według niego włączenie spółki Contact Center do grupy Arteria miało nastąpić jeszcze w tym miesiącu.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządu Arterii, spółka zamierza brać aktywny udział w konsolidacji rynku call center. Dlatego przeprowadzana transakcja jest zapowiedzią dalszych przejęć, planowanych nie tylko w Polsce, ale także w Europie Centralnej.
Notowania tygodniowe akcji Arteria src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1439918230&de=1440515400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ARR&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Spółka Contact Center działa na polskim rynku od ponad 15 lat. Prowadzi operacje w czterech lokalizacjach, obsługując blisko 50 klientów w ramach ruchu przychodzącego i wychodzącego. Spółka osiągnęła w 2014 roku przychody na poziomie blisko 31 mln zł.
Arteria to grupa kapitałowa specjalizująca się w usługach outsourcingowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 149,5 mln zł w 2014 r.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1439918230&de=1440515400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ARR&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>