"Strategia premiumizacji realizowana w regionie Środkowej Europy już zaczyna przynosić efekty, co widać w naszych wynikach, szczególnie w ujęciu wartościowym. Obecny udział w Polsce ogromnie ważny, a istotny będzie dla nas wzrost w pozostałej części rynku poza lagerami (w tym np. segmencie piwnych specjalności), która stanowi ok. 3% polskiego rynku i ma bardzo duży potencjał wzrostu" - powiedział Lanzarotti podczas spotkania z dziennikarzami w Tychach.
"Nigdy nie odejdziemy od polskich piw. To nasza spuścizna i ogromna baza klientów. Będziemy natomiast odświeżać i rozwijać nasze portfolio marek" - zaznaczył szef ABE Group.
KP ma 35% rynku wartościowo (34% wolumenowo) w polskim rynku. Czołowe polskie marki firmy - Żubr oraz Tyskie - są liderami na krajowym rynku.
Kompania Piwowarska skupia trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu.