Czołowa polska firma informatyczna uruchomi elektroniczne biuro obsługi klienta w największej państwowej spółce energetycznej z Serbii. To pierwsze takie wdrożenie Asseco Poland.
- Firma Javno Preduzeće Elektroprivreda Srbije (JP EPS) zdecydowała się na uruchomienie elektronicznego biura obsługi klienta, opartego o platformę Asseco - AUMS Digital. Tym samym Asseco po raz pierwszy wdroży ją w zagranicznej spółce z sektora utilities - podkreśla Artur Wiza, wiceprezes Asseco Poland.
Projekt zakłada stworzenie elektronicznego biura obsługi klienta, opartego o platformę Asseco. Głównym zadaniem AUMS Digital jest integracja produktów spółek energetycznych z usługami zewnętrznych partnerów, także spoza branży energetycznej. Ma zapewnić im wzrost sprzedaży oraz możliwość rozszerzenia oferty.
Przedstawiciele Asseco podkreślają, że oprogramowanie to jest w pełni otwarte i może być rozwijane samodzielnie przez klientów i innych dostawców.
Za AUMS Digital na początku kwietnia firma Asseco otrzymała nawet polską nagrodę w konkursie Liderzy Świata Energii w kategorii "Dostawca rozwiązań dla sektora".
Projekt w państwowym gigancie z Serbii zrealizuje Asseco Poland z pomocą należących do konsorcjum: Asseco South Eastern Europe Beograd oraz Chip Card a.d. Beograd.
Kontrakt w Serbii to kolejne zagraniczne wdrożenie Asseco w sektorze energetycznym. Wcześniej firma zrealizowała projekt w Etiopii, gdzie dostarczyła kompleksowy system informatyczny do zarządzania danymi odczytowymi. Było to największe wdrożenie IT, kiedykolwiek prowadzone przez polską firmę w Afryce, które zostało zrealizowane we współpracy z etiopską rządową agencją Information Network Security Agency (INSA).
Asseco Poland specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem i szóstym największym dostawcą w Europie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl