Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła z Astaldi, konsorcjum Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki oraz z Warbudem umowy na projekt i budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska. Wartość umów wynosi odpowiednio 1 222 mln zł (zadanie A), 757,6 mln zł (zadanie B) oraz 561,7 mln zł (zadanie C), podała Dyrekcja.
"Na czas realizacji zadania wykonawcy mają 41 miesięcy (bez okresów zimowych), co oznacza, że umowny termin zakończenia inwestycji przypadnie na sierpień 2020 r." - czytamy w komunikacie.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne: A - długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa, B - długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński oraz C - długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska. Zadanie A obejmuje m.in. budowę tunelu pod Ursynowem, zadanie B - budowę mostu przez rz. Wisłę, a zadanie C - budowę estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
GDDKiA jednocześnie podpisała umowę, wartą 53,4 mln zł, z firmą Egis Polska Inżynieria na nadzór nad inwestycją (wszystkimi trzema odcinkami).