"W tym roku chcemy skoncentrować się na rentowności. W ostatnich 2 latach rozwijaliśmy się dynamicznie i inwestowaliśmy w rozbudowę powierzchni magazynowej i asortymentu. Zbudowaliśmy więc silną bazę do dalszego rozwoju. W związku z osiągnięciem wysokiej liczby filii w 2017 r., w tym roku planujemy mniejszą liczbę otwarć" - powiedział Górecki w rozmowie z ISBnews.
Spółka nie planuje również w tym roku otwarć nowych centrów dystrybucyjnych, istotnego zwiększania powierzchni magazynowej czy filii zagranicznych.
"Słabsza rentowność w IV kwartale 2017 r. jest przejściowa. Niższy zysk netto wynikał z sezonowych wyprzedaży i straty w spółce zależnej w Czechach, która rozpoczęła działalność operacyjną w IV kwartale 2017 r. generując koszty bez uzyskania przychodów. Pracujemy natomiast nad minimalizacją ryzyka kursowego, w IV kwartale zabezpieczenia walutowe w związku z umocnieniem się złotego negatywnie wpłynęły na nasz wynik. Przygotowujemy nową politykę zabezpieczeń przed ryzykiem kursowym" - powiedział także prezes.
Auto Partner - według wstępnych danych - odnotował 4,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2017 r. (spadek o 34,8% r/r) przy 240,3 mln zł przychodów (wzrost o 29,3% r/r).
"Plan na ten rok zakłada uruchomienie około 5 nowych oddziałów. Jest to plan minimum, o ewentualnym zwiększaniu tego celu będziemy decydować w zależności od tempa rozwoju. Koncentrujemy się także nad rozwojem działania nowej filii w Czechach, zwykle okres ten trwa nawet 24 miesiące. Mamy sprzyjające otoczenie rynkowe, w 2018 roku obserwujemy kontynuację trendów z 2017 roku: wzrost zakupu nowych jak i używanych samochodów. W pierwszych dwóch miesiącach tego roku odnotowaliśmy rekordowe w historii spółki poziomy sprzedaży" - powiedział Górecki.
Auto Partner w 2017 r. uruchomił 9 nowych filii i zwiększył powierzchnię magazynową o ponad 20 tys. m2 do 75,5 m2. Spółka w styczniu zanotowała wzrost sprzedaży o 41,2%, zaś w lutym - o 25,4%.
"Pracujemy nad dalszym rozwojem naszej sieci serwisów MaXserwis. W 2018 roku chcielibyśmy zwiększyć ich liczbę do około 150. Zrzeszamy w ten sposób niezależne, profesjonalne warsztaty. Serwisy działające w ramach sieci dają nam pewność realizacji pewnego poziomu obrotów" - powiedział prezes.
Auto Partner planuje dalszą rozbudowę asortymentu, choć liczba nowych linii będzie niższa w porównaniu do 2017 r., kiedy wprowadzono do sprzedaży kilka nowych marek i producentów, dodano.
"Sytuacja na rynku sprzyja branży dystrybucji części samochodowych. Obserwujemy regularnie rosnącą sprzedaż nowych i używanych aut, wyższe dochody Polaków będą sprzyjać kolejnym zakupom, co z kolei pozwala nam na duży optymizm, jeśli chodzi o popyt na części samochodowe" - podsumował prezes Górecki.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od czerwca 2016 r.
Daniel Gąsiorowski