Skala wydatków na rozwój, realizację strategicznych celów spółki w 2017 roku może być zbliżona do ubiegłorocznych wydatków, kiedy wyniosła 49,5 mln zł, poinformował ISBnews prezes Aleksander Górecki.
"W 2016 r. wydaliśmy na rozwój 49,5 mln zł pozyskanych z giełdy, pozostałe strategiczne cele zostały sfinansowane ze środków własnych oraz kredytu, podobnie będzie również w tym roku" - powiedział prezes Górecki.
W wyniku emisji prywatnej skierowanej wyłącznie do prezesa Auto Partner, spółka zostanie dokapitalizowana kwotą 56,6 mln zł. Aby pozyskać środki na ten cel, w kwietniu br. prezes Aleksander Górecki sprzedał część swoich akcji (9,99%) w procesie przyśpieszonej budowy księgi popytu (ABB). Całość kwoty, którą pozyskał ze sprzedaży części swoich akcji, tj. 56,6 mln zł, zdecydował się przeznaczyć na podniesienie kapitału zakładowego poprzez objęcie akcji w drodze prywatnej emisji.
"Dzięki budowie księgi popytu uzyskaliśmy efektywną wycenę i możemy przeprowadzić sprawnie i szybko procedurę dofinansowania spółki. Nasz biznes jest kapitałochłonny. W związku z tak dynamicznym rozwojem potrzebujemy kolejnych środków na realizację naszych celów ekspansji zarówno w Polsce jak i za granicą" - wskazał Górecki.
Obok rozbudowy asortymentu i w efekcie powierzchni magazynowej, którą spółka dzierżawi najważniejsze wydatki na rozwój stanowi także rozbudowa sieci filii.
"Deklarowaliśmy wcześniej, że chcemy uruchamiać około 10 filii rocznie i w tym roku mamy także takie plany. Rozważamy również uruchomienie kolejnej filii zagranicznej, rozpatrujemy różne lokalizacje" - dodał prezes.
W maju br. spółka poinformowała o zarejestrowaniu spółki zależnej w Czechach, by na jej bazie uruchomić filię w Pradze jeszcze w tym roku. W 2016 roku Grupa zwiększyła sieć filii o 13 nowych oddziałów, do 71 filii z 58 rok wcześniej.
"Dzięki szerokiemu asortymentowi możemy być obecni w wielu segmentach produktowych i cenowych rynku. Intensywnie pracujemy nad dalszą rozbudową oferty. Dzięki umowie z GlobalOne uzyskaliśmy dostęp do produktów, których wcześniej nie było w nasze ofercie. Przykładem mogą być m.in. klocki hamulcowe Breck, czy kilka grup produktowych marki TRW. Planujemy w tym roku dalszą, intensywną rozbudowę portfolio produktowego"- dodał Górecki.
Auto Partner planuje rozwijać również marki własne.
"Sprzedaż marek własnych rośnie proporcjonalnie do wzrostu przychodów Grupy. Bardzo ważne są dla nas wysokomarżowe produkty, w tym marki własne które mają przełożenie na rentowność sprzedaży Grupy" - wskazał prezes.
Spółka podtrzymuje również, że ewentualna wypłata dywidendy byłaby możliwa najwcześniej w 2019 roku, z zysku wypracowanego za 2018 r.
"Po wynikach I kwartału 2017 r. jesteśmy dobrej myśli, jeśli chodzi o tempo wzrostu w kolejnych kwartałach roku. Sprzyja nam także korzystna sytuacja rynkowa i dobre nastroje konsumenckie Tak jak deklarowaliśmy podczas IPO, obecnie wszystkie środki reinwestujemy, chcielibyśmy począwszy od zysków wypracowanych w 2018 r. wypłacać dywidendę" - podsumował Górecki.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.