"Polska armia dostaje autobusy spełniające wszystkie wymogi, oszczędzając przy tym kilka milionów złotych. W ciągu najbliższych lat polska armia potrzebować będzie jeszcze ponad 200 autobusów. Mam nadzieję, że Autosan w tych postępowaniach wystartuje i życzę mu sukcesów" - powiedział wiceminister obrony Bartosz Kownacki, cytowany w komunikacie.
16 listopada 2017 r. 2. Regionalna Baza Logistyczna (2 RBLog) ogłosiła zakończenie postępowania na zakup 28 autobusów. Przetarg wygrała będąca częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej firma Autosan, oferując możliwość dostarczenia pojazdów za 18 mln zł. Drugi startujący w przetargu przedstawił ofertę droższą o ponad 3 mln zł. Oferta z Sanoka została wybrana między innymi ze względu na niski poziomu emisji dwutlenku węgla oraz wysoką efektywność energetyczną, podano także.
Zaoferowany przez Autosan model to Lider 10. Na liście dodatkowego wyposażenia autobusów znajdują się m.in. elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania, ogrzewaną elektrycznie przednią szybę oraz światła doświetlające zakręty.
"PGZ włożyła wiele wysiłku organizacyjnego i finansowego w to, aby Autosan mógł znów zacząć produkować wysokiej jakości autobusy. Dzisiaj podpisywany jest kontrakt z wojskiem, ale spółka jest również coraz bardziej widoczna na rynku cywilnym. W przyszłym roku postawimy na rozbudowę mocy produkcyjnych zakładów, ze szczególnym naciskiem na możliwość budowy pojazdów z napędami ekologicznymi" - powiedział członek zarządu PGZ Adam Lesiński, cytowany w komunikacie.
Portfel zamówień spółki na dzień dzisiejszy wynosi ponad 120 autobusów, które zostaną dostarczone w latach 2018-2019, podano także.
Autosan wszedł w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej w kwietniu 2016 r. Udziałowcami spółki są Huta Stalowa Wola S.A. oraz PIT-Radwar S.A. Głównym profilem jej działalności niezmiennie pozostaje produkcja autobusów miejskich, podmiejskich, międzymiastowych i specjalnego przeznaczenia.