Bakalland złożył prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych i
Giełd. Spółka podtrzymuje plany debiutu na warszawskiej GPW do końca 2006 roku.
Środki pozyskane z oferty publicznej przeznaczone zostaną na akwizycje na Strategia rozwoju firmy zakłada, że w ciągu 2-3 lat umocni pozycję wiodącego gracza w wybranych segmentach rynku suchej żywności w Polsce i osiągnie obrotyna poziomie 250 - 300 mln zł. rynku bakalii lub innych segmentach branży suchej żywności.
W kwietniu Marian Owerko, prezes Bakalland informował, że spółka planuje jeszcze jedną akwizycję, po przeprowadzeniu oferty publicznej, z której chciałby pozyskać około 25-30 mln zł. Mówił wtedy również, że Bakalland prowadzi rozmowy z firmami, których roczne obroty wynoszą od 30 do 90 mln zł. Dodatkowo zwracał uwagę, że niekoniecznie będzie to firma związana z rynkiem bakalii, a może być z branży tzw. suchej żywności (kawa, herbata, musli, przyprawy, słodycze i przetwory).
Bakalland jest liderem na rynku bakalii w Polsce - po przejęciu spółki Hordgal (w lipcu 2006 roku) udział firmy w rynku detalicznym bakalii zwiększył się z 21 do 24 proc.
Bakalland planuje również rozwój eksportu i współpracy z Ukrainą, gdzie zamierza podwoić swoją sprzedaż. Obecnie firma działa na tym rynku poprzez spółkę zależną - UFT. Bakalland uważa rynek ukraiński za strategiczny w działaniach eksportowych i drugi co do wielkości po Polsce w strategii średniookresowej.