"Mamy 158 mln zł zysku za III kwartał i dotrzymujemy słowa w zakresie zwrotu z kapitału, który określiliśmy na 10%. Jest to pochodna dynamicznego rozwoju biznesu klientowskiego. Jeśli chodzi o klientów instytucjonalnych to jest to szybszy wzrost, niż spodziewaliśmy się" - powiedział Sikora podczas konferencji prasowej.
"Podtrzymam deklarację, by w tym roku ROE pozostało na poziomie powyżej 10%, co będzie wzrostem w porównaniu z ubiegłym rokiem i tym, czego oczekiwała od nas rada nadzorcza i akcjonariusze" - dodał.
ROE w trzecim kwartale br. wyniosło 10,2% wobec 7,4% rok wcześniej.
Bank poinformował, że najszybciej w tym roku rośnie akcja kredytowa w odniesieniu do klientów globalnych (wzrost o 13% r/r).
"Jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla klientów międzynarodowych. Ten wzrost to także pochodna decyzji niektórych banków o ograniczeniu lub wyjściu z biznesu w Polsce. Relatywnie najsłabszy wzrost zanotowaliśmy w SME, które nie są zbyt skłonne do inwestowania. Bankowość instytucjonalna rośnie w tym roku najwolniej, choć w tempie 5%, co jest i tak powyżej rynku" - zaznaczył.
Marża odsetkowa netto w III kw. wzrosła do 2,73% wobec 2,67% w II kw.
"Marża klientowska w 2018 roku raczej będzie stabilna, czynnikiem zmiennym jest marża z papierów wartościowych, których sprzedaż odgrywa istotną rolę w naszym banku - im więcej zrealizujemy zysków na papierach, tym będzie ona niższa" - powiedział Sikora.
W III kw. bank kontynuował akwizycję nowych klientów segmentu private banking i po raz pierwszy wyszedł z ofertą depozytów (oprocentowanych na 3%) dla tej grupy.
"Jesteśmy bankiem płynnym, ale chcieliśmy stworzyć warunki, w których klienci detaliczni czują się bezpieczni, biorąc pod uwagę sytuację na rynkach, stąd tak silny wzrost depozytów. Oferta przynosi efekty, bo zanotowaliśmy 11-proc. wzrost liczby klientów Citi Private Client i Citigold, a 96% klientów, którzy skorzystali z tej oferty mówi, że chciałoby budować długoterminową relację z Citi Handlowym" - powiedział prezes.
W przyszłym roku bank planuje wdrożenie nowej aplikacji mobilnej - z udziałem biometrii, i mobilnym tokenem do autoryzacji transakcji orz kontekstowymi ofertami produktowymi dla klientów.
"Już teraz mogę zapowiedzieć, że w styczniu 2019 roku otworzymy nowy rozdział, jeśli chodzi o aplikację mobilną. Będziemy ją implementować w dwóch fazach w Polsce. W pierwszej fazie to będzie moduł kredytowy, możliwość rozkładania zakupów na raty, związane z uproszczeniem i zautomatyzowaniem rozwiązania w postaci pożyczania pieniędzy. W drugim kwartale planujemy wprowadzenie rozwiązań wokół rachunku bankowego i Citi Special" - powiedział Sikora.
Bank planuje także wdrożenie Apple Pay do połowy przyszłego roku.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.