Około 1/3 luksusowych apartamentów sprzedanych w Śródmieściu Warszawy w pierwszych trzech kwartałach br. pochodziło z inwestycji Złota 44, poinformował wiceprezes BBI Development (współinwestora wieżowca) Rafał Szczepański, powołując się na badanie firmy doradczej REAS. Paweł Sztejter z REAS ocenia, że inwestycja jest liderem rynku drugi rok z rzędu.
"Sprzedaż apartamentów w Złotej 44 idzie szybciej niż w innych projektach w Warszawie. Zgodnie z analizami firmy REAS, co trzeci luksusowy apartament sprzedany w Śródmieściu w pierwszych trzech kwartałach br. pochodził z naszej inwestycji" - powiedział Szczepański, cytowany w komunikacie.
Według partnera w REAS Pawła Sztejtera zaledwie od 3 do 5% oferty na rynku pierwotnym w Warszawie stanowią apartamenty.
"W tej chwili w stolicy jest około 600 apartamentów na sprzedaż. To niewiele. A zainteresowanie nabywców tym segmentem rynku rośnie" - wskazał Sztejter.
"Już drugi rok z rzędu inwestycja zrealizowana przez BBI Development i Amstar jest liderem sprzedaży luksusowych apartamentów. Wynika to nie tylko z unikalnego w skali rynku charakteru oferty, ale także z polityki sprzedażowej inwestora, który umiejętnie przyciąga różne grupy nabywców, głownie tych którzy myślą, by faktycznie mieszkać w centrum Warszawy" - dodał ekspert.
Z kolei Szczepański wskazał, że wiele firm nadużywa słowa "apartament", reklamując swoje projekty.
"Tymczasem Złota 44 to niepowtarzalny projekt, który wyszedł spod ręki Daniela Libeskinda. Ma jednocześnie wyjątkową lokalizację oraz wnętrza zaprojektowane przez światowej klasy designerów z Londynu. Częścią projektu jest też strefa rekreacyjna o powierzchni 1 800 m2, 25-metrowy basen, sala kinowa z symulatorem gry w golfa i 400-metrowy taras z jacuzzi. Tego nie da się skopiować - to 52 piętra luksusu. Nikt w Polsce nie jest dziś w stanie zaproponować więcej" - podkreślił wiceprezes BBI Development.
REAS podało wcześniej, że sprzedaż apartamentów, czyli lokali w cenach za przeszło 17 tys. zł/m2, wyniosła (liczona łącznie dla Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta i Poznania) 470 jednostek w okresie I-III kw. tego roku, czyli więcej niż w całym 2016 r.
Zgodnie z wyliczeniami REAS, na pięciu analizowanych rynkach wartość sprzedaży w tym segmencie w trzech pierwszych kwartałach tego roku wyniosła 222 mln zł. Ci, którzy byli gotowi nabyć mieszkanie w segmencie high-end w Warszawie, musieli w zapłacić średnio 31 tys. zł/m2. Ponad 30% tych środków wydano na zakupy w Złotej 44.
Złota 44 to luksusowy apartamentowiec w stolicy, oferujący 287 apartamentów na 52 piętrach. Inwestorami Złotej 44 są BBI Development i amerykański fundusz Amstar.