Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

BIG InfoMonitor: Zaległości sklepów internetowych sięgnęły 107 mln zł

0
Podziel się:

Warszawa, 27.02.2018 (ISBnews) - Sklepy internetowe posiadały zaległości na niemal 107 mln zł na koniec 2017 r. i zajmowały trzecie miejsce pod względem zadłużenia w branży handlowej, wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej.

BIG InfoMonitor: Zaległości sklepów internetowych sięgnęły 107 mln zł

"Mimo, że w sektorze handlu detalicznego ta grupa przedsiębiorstw zajmuje trzecie miejsce pod względem kwoty zaległości, po sklepach ogólnospożywczych, których długi wynoszą 398 mln zł oraz punktach niewyspecjalizowanych z 119 mln zł zadłużenia, to biorąc pod uwagę powszechność problemu nieregulowanych płatności jest ono stosunkowo nieduże. Odsetek firm e-commerce opóźniających płatności wynosi 3,4%, podczas gdy w całym handlu detalicznym jest to 4%, a dla wszystkich przedsiębiorstw 5,4%" - powiedział prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, cytowany w komunikacie.

Problemy z płatnościami wobec kontrahentów i banków ma 2 721 firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową oraz internetową. Największe łączne zaległości należą do e-handlu z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski, kolejno 18,8 mln zł, 15,7 mln zł oraz 13 mln zł. Najwięcej firm z problemami finansowymi zarejestrowanych jest na Mazowszu, podano także.

"Z danych BIG InfoMonitor i BIK wynika, że największe zadłużenie w tym sektorze ma firma z Wielkopolski - ponad 2,4 mln zł. Na sumę tego rekordu składają się trzy różne zobowiązania. Na drugiej i trzeciej pozycji znalazły się dwie firmy z Mazowsza, rekord pierwszej sięga prawie 1,8 mln zł, drugiej - 1,4 mln zł. Choć w tym przypadku łączny dług jest mniejszy, to jednak mają one na swoim koncie więcej zobowiązań, bo kolejno po osiem i sześć" - podsumowano.

Wedle szacunków, na koniec stycznia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było nieco ponad 29,1 tys. sklepów internetowych. W ostatnich pięciu latach liczba zarejestrowanych sklepów internetowych na polskim rynku wzrosła o 34% z 21,7 tys. podmiotów w 2013 r., podano również.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)