Bloober Team planuje premiery 3 dużych tytułów gier w tym roku. Spółka może również pokazać pierwszy epizod swojej superprodukcji "Medium" pod koniec 2016, poinformował prezes Piotr Babieno.
"'Layers of Fear' to pierwsza duża premiera planowana przez Bloober Team w 2016 r. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału gotowe do sprzedaży będą 'Scopophobia' i niezapowiedziany wcześniej horror. Obie gry wpisują się w naszą strategię budowy wyjątkowych horrorów psychologicznych. Rozmowy z potencjalnymi partnerami zamierzamy rozpocząć w połowie lutego na targach D.I.C.E. w Las Vegas" - powiedział Babieno na spotkaniu z dziennikarzami.
"Layers of Fear" pojawi się 16 lutego m.in. na platformach Playstation 4, Xbox One, Steam i GOG oraz w polskich sklepach w limitowanej - kolekcjonerskiej wersji pudełkowej na PC dystrybuowanej przez Techland.
Z kolei pod koniec bieżącego roku spółka powinna pokazać pierwszy z pięciu epizodów "Medium".
"To nasz największy produkt, z którym wiążemy znacznie większe plany niż tylko realizację gry. Rozwiązanie zastosowane w produkcji obejmujemy ochroną patentową" - dodał prezes Bloober Team.
Według jego słów, tytuły, które sprawdzą się na rynku będą dalej rozwijane.
Bloober Team zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 5,7 mln zł (wzrost o 316% r/r) w IV kwartale 2015 r. przy 3,3 mln zł zysku netto (wzrost o 911% r/r).
W całym minionym roku sprzedaż krakowskiej spółki wyniosła 11,1 mln zł (wzrost o 94% r/r), a zysk netto 3,7 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł w opisywanym okresie aż 6,9 mln zł.
"To historycznie rekordowe wyniki spółki - zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym. Nie jest żadną tajemnicą, że te wyniki to zasługa 'Layers of Fear'. Wczesne wersje gry cieszą się wielką popularnością zarówno na platformie Steam jak i Xbox One. Wpływ na wynik miało oczywiście również wynagrodzenie otrzymane od naszego wydawcy. Należy podkreślić, że w IV kwartale nie były księgowane wpływy ze sprzedaży tytułu w Xbox One Preview i będą one księgowane dopiero w I kwartale 2016 r." - podkreślił prezes Bloober Team.
Według jego słów, bieżący rok ma przynieść dalszą wyraźną poprawę.
Bloober Team postanowił również o upublicznieniu córki zależnej iFun4All na NewConnect.
"iFun4All ma własne, ciekawe pomysły, odbiegające od tego na czym skupił się Bloober Team. Spółka wnioskuje o dofinansowanie upublicznienia spółki, ma nowy zarząd, pracuje nad kolejnymi produkcjami. Chcemy pozostać w niej w roli znaczącego akcjonariusza" - wskazał Babieno.
Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.